'שיחת קורונה' עם פרופ' רולידר: הילדים רוצים חופש או מסגרת?

פרופ' עמוס רולידר, דיקן הסטודנטים וראש התוכנית לתואר שני בניתוח התנהגות במכללה האקדמית כנרת, משוחח עם ערוץ 7 על ההתמודדות של הורים עם שבירת השגרה של ילדיהם במהלך משבר הקורונה.

"הסוד לחינוך בריא, שלם ואיכותי הוא ביצירת רוטינות קבועות לילדים. משפחה, בית ספר. כשאורחות החיים שלו ברורים - הילד יודע למה לצפות. המשמעות היא בית שבו הרגלי אכילה, שינה, ניהול הזמן הפנוי, הם חלק מתהליך חינוכי שמלמד את הילד עצמאות ואחריות בניהול אורחות חייו", מספר פרופ' רולידר.

לדבריו, "כאשר אתה משנה את זה ונכנס לתהליך של שינוי, חרדות ובעיות מתחילות לצוץ. מהיום הראשון שנכנסו למשבר הקורונה, אחד הדברים שאמרתי להורי ישראל היה שהם צריכים לעשות הכל כדי לשמור על שגרה נכונה. השינוי למשל בתחום הלמידה מרחוק היה קשה ועל כן ההצלחה בהתמודדות היתה חלקית".

פרופ' רולידר קורא להורים לשמר עד כמה שניתן שיגרה ברורה לילדים. "היום, כשהילדים שלנו חוזרים בהדרגה אל מערכת החינוך, הציפיות מהם הן כמעט בלתי אפשריות. לומר לילד לשמור שני מטרים מרחק מהגננת והמורה, לא להתקרב לחבר, לא לריב. זה מאוד מלאכותי ולא פשוט".

"מצד שני, כשיש מציאות של משבר, אנחנו צריכים להסתגל אליה. האם ניתן לילדים להתיר כל רסן? אמנם הבריאות מעל הכל, אבל צריכים להסתגל גם למציאות הזו בהדרגה. זה דורש כמובן חיבור מחנכים ברמה טובה ושיתוף פעולה של הורים, כך שהילדים יוכלו לעמוד בציפיות וגם ייהנו מהתהליך. זה אתגר גדול אבל חשוב שהילדים ידעו שיש מסגרת ויש שגרה. כי שגרה עוזרת לילדים להסתגל גם למצבים המורכבים ביותר", הוא מסכם.

מכללת כנרת שעל חוף צמח מציעה לכם ללמוד תואר איכותי במגוון רחב של תחומים: הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת מים והנדסת אנרגיית גז ונפט, תואר ייחודי בחינוך וקהילה, תואר במשאבי אנוש ותואר מוביל בלימודי ארץ ישראל ועוד.

המכללה מציעה מגוון מסלולי לימוד ומלגות כולל מסלול ייחודי שמשלב לימוד בבית המדרש שממוקם במקום בראשות הרב זאב קיציס וכן מעונות מתאימים ורכזת חיים יהודיים שמלווה את הסטודנטים הדתיים לאומיים בכל שנותיהם במכללה.

לייעוץ אונליין לחצו כאן