נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץTomer Neuberg/Flash90

מפלגות הליכוד וכחול לבן פרסמו את קווי היסוד של הממשלה החדשה, ועיון במסמך העלה כי הוא לא כולל את החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון ובקעת הירדן, כפי שהבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו.

המסמך כולל חמישה סעיפים הנוגעים למגפת הקורונה והצורך להתמודד עם המשבר הרפואי והכלכלי שפוקד את ישראל.

''ממשלת ישראל תקים קבינט חירום לטיפול בכל הסוגיות הנגזרות ממשבר הקורונה. קבינט זה יתכלל את כלל הפעולות הנדרשות הן בהיבט הכלכלי-חברתי והן בהיבט הרפואי", נכתב. ''הממשלה תוביל תוכנית ליציאה מהמשבר הכלכלי העמוק, תבנה ותאשר תקציב מדינה שיותאם לאתגרים שהציבה המגיפה. התוכנית תכלול מענים בסוגיות של תעסוקה, תמיכה למגזר העסקי, העצמאיים והמגזר השלישי''.

עוד נאמר במסמך כי ''הממשלה תפרוש רשת ביטחון כלכלית-חברתית עבור כלל אזרחי המדינה ותגבש תוכניות ייעודיות לטיפול באוכלוסיות ממוקדות המצויות במצוקה כלכלית וחברתית קשה במיוחד''.

בקווי היסוד של הממשלה נאמר כי ''לעם היהודי זכות בלתי ניתנת לערעור למדינה ריבונית בארץ ישראל, מולדתו הלאומית וההיסטורית של העם היהודי''.

קווי היסוד - המסמך המלא

''הממשלה תחזק את הביטחון הלאומי, תחתור לשלום, תבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי המדינה כולם, תפעל בנחישות לגדוע כל איום על מדינת ישראל ותושביה, ותחתור לשיפור מתמיד בתחושת הבטחון האישי של האזרח''.

בכחול לבן ובליכוד החליטו כי ''הממשלה תחתור לצמצום הפערים החברתיים בישראל ותפעל על מנת לייצר שוויון הזדמנויות לכל אזרח בישראל בלי קשר לעדה, למין ולמקום בו נולד''.

קבינט פיוס

הממשלה החדשה תפעל לגשר בין כל חלקי העם והמדינה, "תפעל מתוך תפיסה של פיוס לאומי ולשם כך יוקם קבינט פיוס אשר ירכז את כלל הפעולות בתחום זה.

''הממשלה תפעל כדי לשמור על צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה. הממשלה תדאג כי מתוך זיקה למורשת ישראל ישמר אופיה היהודי של המדינה, וכן תכבד את הדתות והמסורות של בני הדתות השונות בהתאם לערכי מגילת העצמאות''.

''הממשלה תשים דגש על נושא העליה והקליטה ותפעל בנחרצות להגברת העליה מכל ארצות תבל ולקליטתם המוצלחת של העולים''.

לקראת סיום המסמך נכתב כי ''הממשלה תפעל לחיזוק הפריפריה, הנגב, הגליל וההתיישבות בכל חלקי הארץ. הממשלה תפעל לקיום התנהלות, שיח ופעולות באופן ממלכתי, שומר חוק, מכבד ומאחד בין חלקי החברה הישראלית כולה, גם בעת אי הסכמה''.