מתחברים לקהילות היהודיות. ארכיון
מתחברים לקהילות היהודיות. ארכיוןצילום: באדיבות ליאת חג'בי

בשעה שבישראל מתחילים לראות את תחילת סופו של משבר הקורונה, קהילות יהודיות רבות מסביב לעולם עדיין נמצאות בלב הסערה ונאלצות להתמודד עם אתגרים כואבים הכוללים גם אובדן של מנהיגים קהילתיים ורוחניים ומצוקה כלכלית קשה.

על רקע זה, בימים אלה מושק אתר אינטרנט ייחודי פרי שיתוף פעולה בין משרד התפוצות ובין 'קואליציית העמיות' מבית קבוצת ראות, שמיועד להוות פלטפורמה שיתופית שיסייע לקהילות יהודיות ברחבי העולם בזמן אמת להתמודד עם אתגרים שונים הנובעים משבר הקורונה, ולאתגרים שיבואו בודאי לאחריו.

בשלב הראשון יאפשר האתר לארגוני החברה האזרחית בישראל ולאנשים פרטיים להביע סולידריות עם יהודי העולם באמצעות הצהרות, עצומות, סרטונים ואמצעי מדיה אחרים.

בשלב הבא האתר יהפוך לבמה ליוזמות ולאירועים של ארגונים ישראליים הפועלים לחיזוק יהודי העולם, ולמעין שוק של רעיונות וכלים (marketplace) לחיבור בין צרכים של קהילות יהודיות לבין משאבים, פתרונות וכלים שקיימים בארץ.

קואליציית העמיות היא פלטפורמה חברתית שקמה ב-2018 ביוזמת קבוצת ראות הכוללת כ- 400 מנהיגים מ-150 ארגונים בחברה הישראלית, שפועלים לחיזוק היחסים עם יהדות העולם ולהנחלה של סולידריות וערבות הדדית עם יהודי העולם.

נעמה קלר, סמנכ"לית קבוצת ראות, אמרה: "אנחנו מודים למשרד התפוצות על היוזמה ומאוד גאים בשותפות של קואליציית העמיות עם המשרד. עד עתה, הקשר בין ישראל ליהדות העולם התאפיין בתמיכה חד כיוונית של יהודי העולם בישראל. אנו רואים בשעה קשה זו הזדמנות להביע סולידריות גם בכיוון ההפוך ולהתאחד סביב אתגרי השיקום וצרכי השעה".

נעמה אור, מנכ"לית Belong ומי שמרכזת מטעם קואליציית העמיות את העבודה על הפלטפורמה הוסיפה, "למעלה מ- 140 ארגונים ישראלים חתמו על מסר סולידריות דרך האתר ואנו נמצאים בעיצומו של קמפיין הפצה הקורא להצטרפות למיזם ולהבעת תמיכה. זוהי הזדמנות ייחודית וראויה להיות ערבים זה לזה, להגיש סיוע ומענה בשעת משבר, לחזק ולהתחזק ביחד".