מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר מוטי יוגב מהבית היהודי התראיין הבוקר (חמישי) לרשת ב', והביע צער על כך שימינה לא תהיה חלק מהממשלה שתושבע הערב.

"אני סבור שהיה צריך להגיע להסכמות ולהיות בפנים עם תיק החינוך, שחשוב לנו, ועם כל מה שאפשר להשיג וחשוב לנו, ולהמשיך לעבוד קשה מבפנים כדי להשפיע על כל מה שניתן וחשוב", אמר יוגב.

לדבריו, "מדינת ישראל נקלעה למשבר רפואי וכלכלי, לאומי ובינלאומי, ובממדים היסטוריים ויש עוד אתגרים רבים שעמדו ועומדים לפתחנו – חברתיים, ביטחוניים ועוד. הקמת ממשלה לאחר שנה וחצי של טרלולי בחירות זה צורך חיוני שרוב העם תומך בו".

"רוב העם לא תומך בשנאת החינם שהחלה להתפתח פה אלא בפיוס לאומי – שהוא חלק מהיעדים של הממשלה – ורתימת כל כוחות העם יחד להתמודדות עם האתגרים השונים", הוסיף יוגב.

עם זאת, יוגב בחר שלא להטיל את האשמה בכישלון המגעים על אחד מהצדדים, וציין כי "לכל מטבע יש שני צדדים. נכון היה שימינה תיכנס לממשלה בהתאם לגודלה או קוטנה, בהתאם לאמון שהשיגה מבוחריה – או לאי-אמון מצד מי שלא אהב חלק מצעדיה או נציגיה. אני חושב שכך הייתה האידיואלוגיה של הציונות הדתית תמיד: חיבור גדול לעם ישראל, תורת ישראל, ארץ ישראל ומדינת ישראל. הערך הזה של אחדות בישראל שכן מושג במשהו בממשלת האחדות, הוא ערך לא פחות מהרצון לקדם ערכים אחרים".

בהמשך תקף יוגב בחריפות את האפשרות שיו"ר הבית היהודי הרב פרץ יכנס לבדו לממשלה ואמר: "כשם שכל חיי חתרתי לאחדות בעם ישראל, כך חתרתי לאחדות במחנה הציוני-דתי ואני חושב שאין מקום להתנהגות אופורטוניסטית שמתאימה את התנהגותה או דעתה למצב של האדם הקיים. פוליטיקאי הוא בראש ובראשונה שליח ציבור. במקרה שלנו, של הציבור הציוני-דתי לגווניו, של כלל-ישראל. כפי שדיברתי על אחדות בעם ישראל, כך השתדלתי לאחד את כל הכוחות במחנה הציוני דתי".

לדבריו, "התנהלותו של הרב פרץ הייתה לא ישרה והיא חלק מהגורמים והסיבות לאובדן אמון ציבורי ב'ימינה', לכן אין מקום לצעדים אישיים אלא עם כל הכאב לאחד את הכוחות. כניסה של כל מפלגת ימינה היא חיונית וחשובה בנוף הפוליטי הישראלי והלוואי וניתן עוד לעשות זאת – גם במחיר דחייתה של הממשלה. כניסה של אדם יחיד כזה או אחר בלא אמון ציבורי מאחוריו איננה ראויה. לצערי, זו הייתה חלק מההתנהלות".

בתשובה לשאלה שהפנה אליו רן בנימיני, האם הרב פרץ אופוטוניסט, ענה יוגב בקצרה: "את זה יבחן הציבור, זה אתה אמרת. אין מקום לפיצולי פיצולים בציונות הדתית וככל הניתן צריך לראות באחדות ובהצטרפות של ימינה לממשלה ברכה ולא פיצולים. את התנהלותו של רפי פרץ ישפוט הציבור".