תפילה
תפילהצילום: ISTOCK

הארגון העולמי של בתי הכנסת פנה למועצה לביטחון לאומי ולעומד בראשה מאיר בן שבת בקריאה לפרסם מתווה לחזרה זהירה לבתי הכנסת תחת שגרת הקורונה.

בארגון מסבירים כי יהודים רבים רואים בבית הכנסת כביתם הראשון, והניתוק המתמשך מבתי הכנסת מהווה עבורם סבל נפשי עמוק ופגיעה אנושה בעלת השלכות רבות.

''בישראל פועלים כ-18,000 בתי כנסת שבשעריהם נכנסים כמיליון וחצי מתפללים בימי חול, בשבתות ובחגים", אמרו בארגון. ''בית הכנסת היווה לאורך השנים מקום לחיבור וקשר עמוק של כל יהודי ויהודי עם הקב"ה וכיום אלו עומדים שוממים בארצנו כבר כחודשיים''.

בארגון בתי הכנסת טוענים כי הציבור הדתי והחרדי הבין את הסכנות הכרוכות בהידבקות ושומר על הכללים באופן מלא, ''לדעתנו ניתן יהיה לייצר מתווה ישים שיוכל לאפשר את פתיחת בתי הכנסת בזהירות ותוך הקפדה על כללים והנחיות של גורמי המקצוע''.

במכתב לראש המל''ל מבקשים אנשי הארגון ''לפתוח עמנו בשיח משותף על מנת לייצר מתווה מסודר שיפורסם לכלל גבאי בתי הכנסת לפתיחה זהירה בכל הארץ בימים הקרובים''.

בארגון מפרטים מספר הצעות אפשריות, ולפיהן בכל בית כנסת ימונה "אחראי קורונה" שיהיה ממונה על שמירת הנהלים שיפורסמו. ''יש לפרסם הוראות מפורטות באשר למספר המתפלל, שמירת המרחק בין מתפלל למתפלל והנחיות לשליח הציבור ולקריאת התורה באופן שישמור על ההרחקה הנדרשת''.

כמו כן יוצבו עמדות לחיטוי ידיים, מסכות פנים לטובת מי ששכח, ותהיה הקפדה יתירה על ניקוי השירותים. ''כניסה לבית הכנסת תתאפשר רק לאחר מדידת חום ורישום פרטי המתפללים הנכנסים לתפילה''.

בארגון מציינים כי בשבתות יתבצע רישום לפני השבת ותתאפשר מדידת חום באמצעים מותרים בשבת. ''יש לפרסם הוראות מפורטות כיצד ניתן לקיים שיעורי תורה למספר מוגבל של משתתפים בבית הכנסת.

''הכללים הללו הינם כאמור בסיס לדיון וחשיבה משותפת יחד עם גורמי המקצוע על מנת שאלו יאפשרו בסופו של תהליך פתיחתם הבטוחה והזהירה של בתי הכנסת", הוסיפו בארגון בתי הכנסת.