בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'Photo by Yonatan Sindel/Flash90

רגע לפני סיום תפקידו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הוא הורה להקים צוות מקצועי במשרד שיבחן אפשרות לקבוע כי ברכב שגילו עד עשר שנים ניתן יהיה לבצע מבחן כשירות (טסט) פעם בשנתיים במקום פעם בשנה כפי שנהוג היום.

לדברי השר סמוטריץ' התקדמות הטכנולוגיה ומערכות הבטיחות וההתראה ברכבים החדשים מאפשרת לבצע את מבדק הבטיחות אחת לשנתיים ועדיין לשמור על בטיחות הנוסעים.

אמש תקף שר התחבורה היוצא את ממשלת כחול לבן והליכוד, והודיע על הליכת מפלגת ימינה לאופוזיציה. ''לא רצינו את זה, לא ביקשנו את זה אבל אנחנו הולכים לאופוזיציה בראש מורם. נשרת את העם מהאופוזיציה.

''הציונות הדתית, מובילה ופורצת דרך כבר חמישה עשורים בכל תחום במדינת ישראל. ציבור שלוקח אחריות ומוביל תקווה, חזון ומימוש - בהתיישבות, בחינוך, בצבא, בכלכלה ובחברה''.

סמוטריץ': ראש הממשלה הפנה עורף לציבור המדהים הזה

לטענת סמוטריץ', ''ראש הממשלה הפנה עורף לציבור המדהים הזה, אבל חמור מכך לערכים שהוא נושא. נבנה אלטרנטיבה. בממשלה הזו, שלצערנו הולכת שמאלה מידי, האמת שלנו היתה מגומגמת, מתפשרת מטושטשת. היינו נאלצים ליישר קו עם דברים שרחוקים מאוד מעולם הערכים שלנו. את זה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו.

''את זה אנחנו לא יכולים להרשות למדינת ישראל. מן האופוזיציה נוכל לחזור סוף סוף לומר את האמת שלנו בצורה הכי מחודדת שיש. נהיה אופוזיציה ימנית, אמונית ועניינית''.

סמוטריץ' פנה לחברי הליכוד, ''עזבו את קרבות האגו והכסאולוגיה שאתם מנהלים כעת מול נתניהו. לא אזרתם אומץ לכתוב את הריבונות, ואפילו לא את המילים יהודה ושומרון בקווי היסוד של הממשלה. ואם אין לכם אומץ לכתוב מה הסיכוי שיהיה לכם אומץ לעמוד מול נתניהו בהמשך ולדרוש ממנו לבצע?!
אם הממשלה תביא ריבונות מלא-מלא, אנחנו נתמוך בה מלא- מלא.

''אם חלילה הממשלה תתמוך בהקמת מדינה פלסטינאית או אפילו לא תתנגד לה בקריצה, היא תמצא אותנו עומדים מולה ונלחמים בכל כוחנו''.

סמוטריץ' פנה גם למפלגות החרדיות, ''אחיי החרדים, לצערי וויתרתם אפילו על המילים "סטטוס קוו" בקווי היסוד. עד כמה ניתן להאמין לכם שתעמדו על כך בפועל? אם תשמרו על זהותה היהודית של המדינה תמצאו באופוזיציה שותפים נאמנים. אך אם חלילה תפגעו ביהדותה של המדינה או תאפשרו באופן פסיבי פגיעה שכזאת נלחם בכל עוז על קודשי ישראל.

''לא ניתן לכם לברוח מזה. נהיה כאן בכל יום ובכל שעה כדי להזכיר לכם מאין באתם ולאן אתם הולכים. כשליח שלכם אנשי הציונות הדתית נצעד יחד זקופי קומה לאופוזיציה. אופוזיציה ימנית, אמונית, עניינית'', כך סמוטריץ'.