רפי פרץ ונתניהו
רפי פרץ ונתניהוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהסכם הקואליציוני שנחתם בין יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ לליכוד, התחייב פרץ לתמוך בכל עמדה שיציג ראש הממשלה נתניהו הנוגעת להחלת הריבונות במסגרת תוכנית השלום של טראמפ, גם אם זו תכלול הסכמה למדינה פלסטינית.

על פי ההסכם בין פרץ לנתניהו, זה האחרון יקבל את תיק ירושלים והפרויקטים הלאומיים. הליכוד הבטיח כי תקציבי החמ"ד והאגף לתרבות תורנית במשרד החינוך יתוקצבו בבסיס תקציב המדינה.

כמו כן הוחלט כי יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. רפי פרץ יהיה משקיף בקבינט המדיני ביטחוני וחבר בוועדת השרים לחקיקה. נתניהו סירב להעניק לפרץ אחריות על החטיבה להתיישבות.

בנוגע למינוי הדיינים התחייבו בליכוד להקפיד על מינוי דיינים מכל המגזרים והקהלים, באופן שיוויוני. עוד הוחלט כי סיעות הבית היהודי והליכוד יתמזגו לסיעה אחת בכנסת. מדובר במיזוג טכני שפרטיו יסוכמו בעתיד.

לחצו כאן לעיון בהסכם הקואליציוני

ראש הממשלה נתניהו: ״אני מברך את השר רפי פרץ על הצטרפותו לממשלה. השר פרץ גילה אחריות כלפי הציונות הדתית ויהיה שותף מרכזי בממשלה שתוקם. כפי שהתחייבתי, יחד נמשיך להוביל מהלכים חשובים עבור הציונות הדתית ובראשם מהלך היסטורי של החלת הריבונות״.

השר רפי פרץ: ״הציונות הדתית נכנסת תחת האלונקה ולוקחת חלק בהנהגת המדינה. נעניתי לבקשתו של ראש הממשלה להצטרף לממשלה ולייצג את דרכה של הציונות הדתית באמצעות חיזוק מעמדה של ירושלים, בירתנו הנצחית. בימים הקרובים נחוג את יום ירושלים ואת מלאות 53 השנים לשחרורה. ירושלים ועם ישראל הולכים יחדיו והציונות הדתית תעשה הכל על מנת שהדגל ימשיך להתנוסס. מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי״.