בנט במכון הביולוגי
בנט במכון הביולוגיצילום: דוברות

שר הביטחון נפתלי בנט שוחח עם מנהל המכון הביולוגי בנס ציונה, פרופ׳ שמואל שפירא.

פרופ׳ שפירא עדכן את השר כי המכון הביולוגי השלים את הגשת הפטנט עבור שמונה נוגדנים לנגיף הקורונה האלים, כחלק מהליך פיתוח תרופה עתידית.

"צעד נוסף וחשוב בדרך לפיתוח תרופה", אמר בנט. ''אנשי המכון הביולוגי עובדים מסביב לשעון כדי להגיע לפתרון שיציל חיי אדם. כל הכבוד למדענים ולאנשי הפיתוח, אתם מביאים גאווה רבה למדינת ישראל".

הנשיא ושר הביטחון מבקרים במכון הביולוגיצלם: עומר מירון, מקליט: ניר שרף

בשבוע שעבר ביקר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במכון למחקר ביולוגי בנס ציונה, נועד עם המדענים שמובילים את העבודה על פיתוח סדרת הנוגדנים וביקר גם במעבדות הפועלות למען המשימה ללא הרף.

הנשיא שמע על צפי הפיתוח וההשלכות הכלכליות הרחבות שלו וביקש מהשר בנט שמלווה ומקדם את פיתוח הנוגדנים מתחילת הדרך, ומאנשי המכון, לשים לנגד עיניהם את הפריפריה בישראל ובאופן ספציפי את האפשרות להקים מפעל חיסונים בירוחם העמלה בימים אלה על התשתית הרלוונטית לשם כך.

הישג מדעי זה הוא בעל פוטנציאל לפיתוח תרופה לחולי קורונה אך לא מדובר בחיסון לכלל האוכלוסייה. להערכת מדעני המכון, פריצת הדרך הטכנולוגית עשויה לקצר את התהליך, שיימשך מספר חודשים והוא אמור לתת מענה גם במקרה שהנגיף עובר מוטציה.

"כולי תקווה שמציון תצא הבשורה- בשורה שתאפשר לנו לערוב לבריאותו של כל מי שחייו נתונים בסכנה. שנוכל להוציא את סבא וסבתא, ואת כל האוכלוסיות שבסיכון, מהבידוד הקשה. שנוכל לשחרר את המשק", אמר ריבלין והודה למדעני המכון: "המוסד הזה הוא הגאווה שלנו, תודה לכם! אתם תפארת מדינת ישראל".