לומדים במצפה יריחו
לומדים במצפה יריחוצילום: דוברות

תלמידי הישיבה הגבוהה במצפה יריחו חזרו השבוע לספסלי בית המדרש, לאחר שאושר המתווה לפתיחת הישיבה.

התלמידים סיפרו כי הם "מתרגשים לחזור לבית שלנו, לבית המדרש שחיכה שנשוב אליו זמן רב כל כך". למרות ההגבלות המחמירות והמאתגרות שמלוות את החזרה לשגרה, התלמידים משוכנעים: "התורה שווה את זה".

בישיבה החלו ללמוד שלוש 'קפסולות' במקביל, כאשר בשבוע הבא הצפי הוא ליצור קפסולות נוספות של האברכים הרבים הלומדים בישיבה.

תלמידים שמסיבות אישיות לא יכלו לחזור לישיבה, ממשיכים בלימוד המשותף דרך ''זום'', שם נמסרים שיעורי עיון, אמונה, ושיחות כלליות מפי ראשי הישיבה.

"גילינו את היתרונות שיש בלמידה מרחוק ואת הנגישות גם למי שלפעמים לא יכול להגיע", סיפר הרב חיים גרינשפן, ר"מ ותיק בישיבה. "ההיענות הגבוהה של הבחורים ללמידה בזום הפתיעה אותנו לטובה. העברנו ממש שיעורים כסדרן וראינו השתתפות גבוהה ערנות ודיונים. מתוך הבתים והמשפחות".

גם ישיבות הצוות עברו לזום בהנהגתו של ראש הישיבה הרב יצחק סבתו. הוא מספר על ההתגייסות המדהימה של הר"מים והבחורים להפעלת הישיבה בלימוד מרחוק למרות קשיי הקורונה ועל השמחה הגדולה לשוב.

"קול התורה המתוק שב לפקוד את כותלי בית המדרש. עם ישראל זקוק לתורה הזאת כאויר לנשימה והבחורים באו עם מסירות גדולה לתפעל את כל הנחיות הקורונה הקשות מאהבתם לתורה. היה מרגש לראות את האהבה לתורה בעיניים", העיד סבתו.

"למרות כל החוקים הנוקשים חזרנו ואנחנו פה שמחים ומתרגשים על הזכות הגדולה לשוב לבית המדרש ולהמשיך את השליחות הלאומית שלנו", סיכם הרב.