דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: reuters

ארה"ב מתכוונת לפתוח את כל בתי העסק ולהניע מחדש את הכלכלה האמריקאית גם ללא חיסון.

במסיבת עיתונאים בבית הלבן, כאשר לצידו ד"ר אנתוני פאוצ'י המרכז את צוות המאבק במלחמה בקורונה, הודיע הנשיא טראמפ כי גם בתי הספר יחזרו לפעילות בקרוב ואמר כי "אני לא רוצה שאנשים יחשבו שהכל תלוי בחיסון. חיסון או לא חיסון, ארה"ב חוזרת. אנו מתחילים את התהליך, האמריקאים חייבים לחזור לחיים רגילים".

יחד עם זאת הוא הודיע גם על השקת מבצע חדש להשגת חיסון עד סוף השנה הנוכחית, שירכז מאמצים ומחקרים וידלג על שלבים שונים במהלך פיתוחי חיסון רגילים, במטרה להשיג חיסון לקורונה עד סוף השנה הנוכחית.

"הפרוייקט יתחיל במחקרים על 14 מועמדים מבטיחים לחיסון על מנת לקבל אישור מהיר יותר. זה אומר גדול וזה אומר מהיר. מאמץ תעשייתי, לוגיסטי ומדעי מאסיבי שלא דומה לשום דבר שמדינתנו ראתה מאז פרוייקט מנהטן", אמר טראמפ.

פרויקט מנהטן היה שם הצופן של פרויקט מחקר ופיתוח שהתבצע במהלך מלחמת העולם השנייה, שהביא לייצור פצצות האטום הראשונות. הוא נקב בשמו של מונסף סלאוי, שהוביל בעבר את מחלקת פיתוח החיסונים בענקית הרפואה GlaxoSmithKline כמי שיוביל את משימת פיתוח החיסון, יחד עם הגנרל גוסטבו פרנה שאחראי על הפצה ולוגיסטיקה בצבא ארה"ב.

סלאוי הביא לאחר מכן אופטימיות כי החיסון אכן יושג עד סוף השנה הנוכחית. "אני בטוח שכמה מאות מיליונים של מנות חיסון יימסרו עד סוף שנת 2020", אמר סלאוי.