ווילבקין מול הפועל ירושלים
ווילבקין מול הפועל ירושליםצילום: מכבי ת"א, האפליקציה הרשמית

קבוצות ליגת העל בכדורסל נערכות לקראת חידושה של עונת 2019/20. חודשיים אחרי שהודיעה על הפסקת הפעילות, נערכות קבוצות ליגת העל בכדורסל, ליגת ווינר סל לחזרתם לפעילות ולמשחק.

על פי המתווה, קבוצות הליגה השונות יחלו באימונים בתחילת חודש יוני, וב-20 ביוני ישובו לפרקט ולמשחק. משחק גמר ליגת ווינר סל מתוכנן להתקיים חודש ועשרה ימים לאחר חידוש העונה, ב-30 ביולי.

החלטה זו שהתקבלה בהצבעה שניה ברוב גדול, הביאה את קבוצות הליגה השונות להנחית חזרה את שחקניהן הזרים ולהנחית מספר שחקנים חדשים כאשר כולם יצטרכו להיכנס לבידוד ביתי עד לסוף החודש.

מי שהצליחו להחזיר את מרבית שחקניהן הזרים הן כמובן מכבי ת"א והפועל ירושלים, אליהן הצטרפה גם מכבי ראשון לציון.

בעוד אצל האלופה מת"א הודיעו על חזרתם של ווילבקין, בראיינט ודורסי, בהפועל ירושלים הצליחו גם כן להחזיר את שחקניהם הבולטים העונה מלבד טיישון תומאס, כשפלדין, ג'ייקובן בראון, סולימאן בריימו ועמנואל טרי הודיעו כי יחזרו ובמכבי ראשל"צ הודיעו על חזרתם שלושת הזרים - דריל מונרו, אלכס המילטון ודיאנג׳לו הריסון.

מי שבינתיים נראית כמו הקבוצה שספגה את המכה הכי קשה מקצועית בשל משבר הקורונה היא הפועל חולון שאמנם הודיעה על חזרתו של מאמנה היווני דדאס שחתם לעונה נוספת, אך נאלצה כבר לבצע לא פחות משלוש החתמות חדשות, כמו גם הפועל באר שבע שעשתה זאת.

האחרונה בטבלה ומי שנחשבת ליורדת הבטוחה, מכבי אשדוד, איבדה בשל נגיף הקורונה את מעט הסיכויים שעוד נותרו לה כשמאמנה המוערך בראד גרינברג בן ה-66 הודיע כי לא יחזור לישראל ובמקומו מונה עוזרו הטרי ושחקן העבר עמית תמיר. גם השחקנים הזרים לא יחזרו כשבמקומם חתמו עד כה פול דילייני הוותיק ואלונזו קולמן מהליגה השניה, הליגה הלאומית.

נראה כי אשדוד המדורגת כאמור במקום האחרון, הרחק מיריבותיה לתחתית, השלימה עם הירידה כשנותרו לה 8 משחקים לעשות את הבלתי יאמן כשהיא עם ארבעה ניצחונות לעומת 17 הפסדים, בעוד הפועל באר שבע שלפניה במקום ה-11 מחזיקה במאזן 14:7. אבדו הסיכויים?

כעת יהיה מעניין לראות האם יצליחו הקבוצות השונות לחזור מהפגרה הארוכה והכפויה בצורה טובה ולהמשיך מהמקום בו היו, והאם תהיינה השפעות עליהן כתוצאה משינויי הסגלים.