בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'Photo by Yonatan Sindel/Flash90

שר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הגיב הלילה (ראשון) לסאגה סביב מינוי שרי הממשלה ותקף את המצאת המשרדים שעולים מיליוני שקלים לאזרחי ישראל.

''רואה את סאגת הזחילות, ההשפלות, והבגידות בבלפור, את ההפקרות וחוסר המקצועיות והענייניות של המינויים, ואת ההמצאות של תיקי שקר לענייני כלום ושום דבר (כולל החוצפה של גנץ להקים 'משרד ראש ממשלה חילופי' ולשדוד את קופת המדינה בעשרות מליונים), ומודה לקדוש ברוך הוא שאנחנו לא חלק מהביזיון הזה", אמר סמוטריץ'.

''בדיוק מזה ברחנו", הוסיף. ''דרשנו שותפות אמיתית ויכולת עשיה בתפקידים אמיתיים ולא בתפקידי כבוד ושררה מזוייפים.

"מעניין מה מרגישים עכשיו בכירי הליכוד שהקריאו את דפי המסרים של בלפור נגדנו על כיסאולוגיה וזוחלים עכשיו להתחנן על נפשם ללשכה, נהג ויועצים באיזה משרד פיקטיבי ומיותר. עצוב", כך סמוטריץ'.

סמוטריץ': ראש הממשלה הפנה עורף לציבור המדהים הזה

עם צאת שבת המשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עם בכירי הליכוד במסגרת סבב השיבוצים לקראת הקמת הממשלה הבאה. גילה גמליאל מונתה לשרה להגנת הסביבה לאחר שסירבה להיות שרה להשכלה גבוהה.

נתניהו הדיח את יובל שטייניץ והוא עשוי להישאר מחוץ לממשלה. אלי כהן מונה לתפקיד שר המודיעין. הרב רפי פרץ יהיה שר ירושלים ומיזמים. דודי אמסלם יכהן כשר המקשר בין הממשלה לכנסת. אורלי לוי-אבקסיס תהיה השרה לחיזוק וקידום קהילתי.

בכירי הליכוד שטרם קיבלו תפקידים בקואליציה החדשה הם גדעון סער, אבי דיכטר, צחי הנגבי, יואב גלנט וניר ברקת. אחד משני האחרונים צפוי להתמנות לשר החינוך.

בחדשות 13 דווח כי יו"ר כחול לבן ושר הביטחון המיועד, בני גנץ, צפוי לפתוח לשכה חדשה גם במשרד ראש הממשלה, מתוקף תפקידו כראש ממשלה חלופי.

המשרד, שעלותו נאמדת במיליוני שקלים, יכלול מנכ״ל - ככל הנראה איש סודו הוד בצר, לשכה ויועצים. לבני גנץ יהיו ארבע לשכות: בכנסת, בכחול לבן, במשרד הביטחון ובמשרד ראש הממשלה החליפי.

"זה נחוץ כדי לנהל חצי ממשלה", אמרו אנשיו, "יש לו שרים לעבוד מולם, לקבל החלטות ממשלה ולבחון אותן. כל מה שראש ממשלה עושה ולא קשור למשרד הביטחון".