יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: פלאש 90

שר השיכון הנכנס יעקב ליצמן סיפר הערב (ראשון) כי כלל לא התנהל משא ומתן על תיק השיכון והבינוי, ומיד כשביקש מנתניהו את המשרד - הוא קיבל אור ירוק.

"ברגע שביקשתי מראש הממשלה את השיכון, מיד קיבלתי. ביקשתי גם את המינהל, קיבלתי. לא היה על זה אפילו דיון. יש לי תוכניות, תנו לי שבועיים במשרד וארחיב יותר", אמר.

ליצמן נשאל האם מומלץ שלא לרכוש דירה בחצי שנה הקרובה שכן מחירי הדירות ירדו, והשיב: "זה אני לא אומר. יש לי תוכניות לטווח הקרוב ולטווח הארוך. אני אשב עם גורמי המקצוע ונחליט ואל תשכחו שאני צריך את אישור משרד האוצר. אני, גפני ודרעי נעבוד יחד. מה שהיה שייך לדרעי - מנהל התכנון, נשאר אצלו, אני לא באתי לגעת במה ששייך לו".

ליצמן התייחס לסוגיית פניות הציבור במסגרת תפקידו מיניסטריאלי. "כשנכנסתי לתפקידי במשרד הבריאות לקחתי את פניות הציבור לליבי, כל מי שפנה ללשכה, יהודים, ערבים כולם קיבלו מענה. זאת המטרה שלי העיקרית. בנוסף עשיתי רפורמות כמו טיפולי שיניים בחינם, בבריאות הנפש, הגדלתי את סל הבריאות והמון דברים לטובת הציבור".

ליצמן הוסיף כי "אני שמח שלקחתי את נושא פניות הציבור והרמנו אותו. כל אזרח קיבל מענה. אני מודה לעוזרים שלי מוטי בבציק, חיים יוסטמן, יעקב איזק ואבי דז'דק. עזרנו גם בטיפולי שיניים, סל הבריאות ועוד תחומים רבים".