השר הנכנס גבי אשכנזי
השר הנכנס גבי אשכנזיצילום: משרד החוץ

חבר הכנסת גבי אשכנזי (כחול לבן) נכנס היום (שני) לתפקיד שר החוץ והחליף את ישראל כץ שעובר לכהן כשר האוצר של ישראל.

בנאומו הראשון בפני עובדי המשרד והדיפלומטים, אמר אשכנזי כי תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא "הזדמנות היסטורית'' שמאפשרת ''לעצב את עתידה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות''.

''התכנית תקודם באחריות ובתיאום עם ארצות הברית, תוך שמירה על הסכמי השלום והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל", אמר שר החוץ הנכנס.

לדבריו, ארצות הברית היא בת הברית הקרובה ביותר והחברה החשובה ביותר של מדינת ישראל. ''אני מודה לממשל האמריקני על עמידתו האיתנה לצד ישראל בבלימת פרויקט הגרעין האיראני, והתבססותה של איראן בגבולותינו.

''המערכה המדינית לעצירת האיום האיראני הייתה ועודנה המשימה העיקרית שלנו. עלינו להמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו במישור הדיפלומטי כמובן לצד הפעילות במישור הביטחוני".

שר החוץ הנכנס הדגיש כי כמו העוצמה הצבאית, גם השלום עם שכנותיה של ישראל הוא נכס אסטרטגי ויש לשמור עליו. ''אני רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשרים האסטרטגיים עם מדינות השלום, מצרים וירדן. הן בעלות ברית חשובות ביותר להתמודדות עם האתגרים באיזור.

''לצד זו אפעל לקידום הקשרים ושיתופי הפעולה מול מדינות נוספות במרחב, למען ביצור מעמדה האסטרטגי של מדינת ישראל'', אמר אשכנזי.