השרים אלקין וגמליאל
השרים אלקין וגמליאלצילום: רפי קוץ, לע"מ

במשרד להגנת הסביבה נערך היום (שני) טקס חילופי שרים במעמד השרה הנכנסת גילה גמליאל, השר היוצא זאב אלקין, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט, ובכירי המשרד.

השרה להגנת הסביבה הנכנסת, ח"כית גילה גמליאל, אמרה בטקס: "אני שמחה ונרגשת להיכנס לתפקיד ומבטיחה למלא אותו בשליחות ובאחריות".

"אני מתכוונת להוביל את המדיניות בנושא משבר האקלים, לקדם השקעות באנרגיות חלופיות ולטפל בנושאים נוספים: טיפול יעיל בפסולת, זיהום אוויר מתחבורה, ניקיון המרחב הציבורי והגנה על השטחים הפתוחים והמגוון הביולוגי. הרמב"ם הגדיר את המילה פסולת כ"כל מה שאינו במקומו". עלינו לדעת למחזר את הפסולת באופן היעיל ביותר ולהפוך אותה למשאב. משאב הטבע הגדול ביותר הוא ההון האנושי, עלינו לשים את ההשקעה בו בראש סדר העדיפויות, לצד המשך השקעה בפיתוחים טכנולוגיים. אתגרים רבים עומדים בפנינו, אנו חולקים רבים מהם יחד עם האנושות כולה, וכפי שאין לנו ארץ אחרת - כי אין לנו כדור אחר", הוסיפה גמליאל.

השר להגנת הסביבה היוצא ח"כ זאב אלקין אמר, "אני עוזב בצער גדול את המשרד להגנת הסביבה. עברתי בכמה משרדים במהלך הקריירה הפוליטית שלי, ולא זכור לי משרד עם עובדים כל-כך אידיאולוגיים ומסורים לעבודת המשרד. קיבלתי על עצמי את הדין ללכת עם העמדות המקצועיות של עובדי המשרד, גם כשצריך היה לשלם מחיר. אני לא מצטער לרגע על האמון הגדול במקצועיות של עובדי המשרד - הגענו לתוצאות שאליהן רצינו להגיע. כשחשבנו שאפשר וכולם חשבו אחרת - צדקנו".

"הגענו להישגים רבים: סגירת מכל האמוניה, סגירת התחנות הפחמיות, קידום התכנית הלאומית להפחתת שליש מזיהום האוויר מתחבורה, קידום מתקנים להשבת אנרגיה מפסולת, הקמת פרויקט שיקום שכונות סביבתי, טיפול ומניעת מפגעי הלישמניה ועוד. הצלנו חיים רבים במדינת ישראל. אם רק לשם כך הגעתי למשרד להגנת הסביבה - דיינו. אני עוזב עם טעם של עוד, ומאחל לשרה גילה גמליאל הצלחה רבה. הצלחתה היא הצלחת מדינת ישראל", הוסיף אלקין.