חבילת מזון שהונחה בפתח בית קשיש
חבילת מזון שהונחה בפתח בית קשישצילום: מנדי הכטמן

ימי הקורונה והמשבר הכלכלי, גורמים לקשישים רבים בישראל להפוך לנזקקים.

בהחלטת משרד הרווחה, נבחר 'אשל ירושלים' שעל ידי ארגון החסד הוותיק 'כולל חב"ד', לנהל את מערך חלוקת מאות אלפי סלי מזון לאותם קשישים, במהלך התקופה הקרובה עד סיום משבר הקורונה, וזאת בשיתוף 'לתת', 'פתחון לב' ומפעלות הרב גרוסמן.

השווי הכלכלי של חלוקת המזון, לשבועיים בלבד, עומד על עשרות מיליוני שקלים, והוא צפוי לעבור את המאה מיליון שקלים בשבועות הבאים, עד לסיום משבר החירום. כל סל מזון יכיל מוצרי יסוד מגוונים, המתבקשים בעת חירום זו, בעבור אותם קשישים נזקקים.

'כולל חב"ד' גויס למשימה עקב מצב החירום בשל משבר הקורונה, מה שהצריך חלוקה מיידית של חלוקת סלי מזון לקשישים נזקקים. עד לאחרונה, הקשישים – המוכרים מטעם מחלקות הרווחה – קיבלו את הסלים באמצעות הרשויות המקומיות.

עם סיום חלוקת המזון באמצעות הרשויות המקומיות, עקב מחסור במתנדבים, ביקש משרד הרווחה להמשיך במיזם חשוב ומתבקש זה, באמצעות חלוקת סלי מזון על ידי עמותות, המסוגלות להעמיד את כוח האדם הנדרש לצורך החלוקה.

'אשל ירושלים' שעל ידי 'כולל חב"ד' נבחר למשימת החירום הזו, וייעזר בעמותות החסד הנוספות, כאמור, העוסקות בחלוקת מזון והיחידות שמסוגלות לעמוד במשימה זאת בלוח הזמנים הקצר.

סל המזון שיחולק לכל משפחה נבנה בידי ראש ענף מזון בצה"ל, ונוספו לו פירות וירקות טריים על פי הנחיות משרד הרווחה. ב'כולל חב"ד' יארזו את סלי המזון בבתי האריזה המיוחדים שהקימו במהלך השנים, ויעבירו אותם היישר לבתי הנזקקים בימים הקרובים.

המערך הלוגיסטי של חלוקת מאות אלפי סלי המזון דורש לוגיסטיקה אדירה בכל רחבי הארץ, ובארגוני החסד עושים הכול כדי לעמוד ביעד השאפתני.

"דווקא בימים אלו", אומר מנהל כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן, "רואים את החשיבות האדירה של מגדלור החסד שהוקם ותוחזק על ידי אדמו"רי חב"ד לאורך השנים. אשרינו שזכינו להמשיך את שושלת החסד הזו ולהיות שותפים עם משרד הרווחה בהכנסת אור ושמחה לבתיהן של למעלה ממאה אלף משפחות בארץ הקודש".