שר החוץ האירופי ג'וזף בורל
שר החוץ האירופי ג'וזף בורלצילום: REUTERS/Vincent Kessler

צרפת פרסמה הודעה חריפה שבה הזהירה את ישראל מפני מהלך של החלת ריבונות ביהודה ושומרון.

בהודעה קוראת המדינה לראש הממשלה נתניהו ולראש הממשלה החליפי גנץ שלא לבצע "סיפוח", שכן למהלך "יהיו השלכות משמעותיות על יחסיה של ישראל עם האיחוד האירופי".

משרד החוץ הצרפתי מיישר למעשה קו עם שר החוץ האירופי, ג'וזף בורל, הנחשב לגורם הבכיר ביותר באירופה שמתנגד באופן פעיל למהלך.

"אנו תומכים בהודעת שר החוץ של האיחוד האירופי בורל, ולפיה סיפוח יהיה הפרה של החוק הבינלאומי, ולא יעבור בלי השלכות על קשרי האיחוד האירופי וישראל", נאמר בהודעת המשרד.

אתמול הבהיר בורל כי הוא דורש מישראל "להימנע מצעדים חד-צדדיים בעקבות כוונת הממשלה החדשה להחיל ריבונות ביהודה ושומרון".

בורל אמר כי באיחוד האירופי, "מוכנים לתמוך בתהליך שלום בין ישראל והפלסטינים ולסייע בתיווך למשא ומתן משמעותי להשגת שלום צודק ומתמשך".

עם זאת, הוא הבהיר כי "החוק הבינלאומי הוא אבן יסוד של כל הסדר. לפיכך לא נכיר בשינויים בגבולות 1967, אלא אם כן הסכימו להם הישראלים והפלסטינים. אנו קוראים לישראל להימנע מכל החלטה חד-צדדית שתביא לסיפוח שטח פלסטיני כבוש כלשהו".

בורל גם עורר את זעמו של שר החוץ החדש, גבי אשכנזי, לאחר שפרסם הודעת ברכה רפה לממשלה החדשה.

"מצער כי בהודעת הברכה שוב, לא הוזכרו כלל ביטחונה של ישראל שהיא שותפה מרכזית של האיחוד, והאיומים שעומדים בפניה לא קיבלו ביטוי בהודעה".

"כפי שאמר שר החוץ אשכנזי בדבריו על כניסתו לתפקיד אתמול, אנו מצפים לדיאלוג משמעותי עם בעלי בריתנו באירופה. 'דיפלומטיית מגאפונים' והודעות אינה תחליף לדיאלוג דיפלומטי אינטימי ולא תקדם את התפקיד שהאיחוד האירופי מבקש למלא", הבהיר אשכנזי.