משבר קורונה
תור פלוס: אטימות מלונאית, בריונות כלכלית ושרלטנות פלילית

בתי מלון, גם אלה שעבדו כמלונות הקורונה, לא מוכנים להשיב את כספם של מאות לקוחות חסרי אונים. בני הזוג יעקב ודפנה כהן מספרים.

ערוץ 7 , כ"ה באייר תש"פ

בית מלון, אילוסטרציה
בית מלון, אילוסטרציה
צילום: אייסטוק

בני הזוג יעקב ודפנה כהן, שהקימו את חברת התיירות "תור פלוס" לפני 22 שנה, נתקלים בימים אלו בפני משבר שלא דמיינו שיכול להתקיים במציאות.

השניים מנסים להשיב את כספי לקוחותיהם מבתי מלון שמתנערים ומתרצים עם שלל סיבות, מדוע לא יחזירו את כספיהם שאמורים לשוב במלואם ללקוחות שתכננו לצאת לנופש בחג הפסח.

כמדי חג פסח שוכרת ''תור פלוס'' באופן בלעדי בתי מלון שלמים בארץ ובחו"ל המיועדים לקהל שלה בלבד, ובכך מעניקה ללקוחותיה את האפשרות לחופשה לפי המסורת היהודית.

לאחר ש''תור פלוס'' העבירה לבתי המלון גם השנה את רוב התשלומים לפסח, הנהלת החברה פנתה באופן מידי לבתי המלון השונים במטרה להחזיר את התשלומים בעקבות סגירת המלונות במשבר הקורונה, במטרה להשיב את הכסף ללקוחותיהם.

למעט מלונות דן ודיוויד ים המלח שהחזירו את התמורה ששולמה ללא שיהוי, יתר המלונות התנערו ובמקום כסף סיפקו במקרה הטוב תירוצים והתחמקויות מביכות ומאכזבות. "התירוצים הם בבחינת ניצול ציני של המצב, שאף גובל בבריונות כלכלית ושרלטנות פלילית", הם אומרים.

בעלי החברה נקלעו לסחרור כלכלי ואמוציונלי, כשמצד אחד הם מחויבים ללקוחותיהם ומצד שני נותרו ללא תזרים כספי, שכן כל מיליוני השקלים הועברו למלונות. אף על פי כן, מספרים בעלי החברה, כי בנו תוכנית כלכלית עתידית ומציעים ללקוחות פתרונות למשבר.

כך למשל הם יוצרים קשר אישי עם כל אחד מהלקוחות, מסבירים לו את המצב המורכב ומציעים מתווה שיהיה מקובל על שני הצדדים כמו זיכוי עתידי/ זיכוי כספי או שילוב של השניים. "רוב לקוחות החברה כבר סיימו התהליך, או בעיצומו", מדווחת תור פלוס.