מתקפת סייבר על חברת הלואוקוסט איזיג'ט

חקירת איזיג'ט דיווחה כי פרטיהם של כ-9 מיליון לקוחות נחשפו כמו גם פרטי האשראי של 2,208 לקוחות.

ערוץ 7 , כ"ה באייר תש"פ

מטוס איזיג'ט
מטוס איזיג'ט
צילום: רויטרס

חברת הלואוקוסט הבריטית Easyjet הודיעה היום (שלישי) כי עברה מתקפת סייבר קשה שפגעה בתשעה מיליון מלקוחותיה.

לפי החברה, במתקפה נגנבו כתובות אימייל ופרטי נוסעים, כמו גם פרטי כרטיסי אשראי של 2,208 לקוחות החברה.

מנכ"ל איזיג'ט, יוהן לונדגרן, אמר בהצהרה "מדובר באיום מתפתח ככל שתוקפי הסייבר נהיים יותר ויותר מתוחכמים".

"אנחנו נמשיך להשקיע בהגנת לקוחותינו, המערכות שלנו והדאטה שלנו", אמר לונדגרן, "אנחנו רוצים להתנצל בפני הלקוחות שהושפעו מהתקרית הזו".

בהודעת החברה נאמר "אנו מתייחסים בכובד ראש לסוגיות אבטחה וממשיכים להשקיע בכדי לשפר עוד יותר את סביבת האבטחה שלנו".

"אין שום עדות לכך שנעשה כל שימוש לרעה במידע כלשהו, אולם עם זאת, בהמלצת משרד נציבות המידע, אנו יוצרים קשר עם 9 מיליון הלקוחות...אנו ממליצים ללקוחות לגלות עירנות בנוגע לתכתובות שהם מקבלים כפי שבדרך כלל הם עושים.

"אנו מצטערים על המקרה ורוצים להרגיע את הלקוחות ולומר שאנו מתייחסים ברצינות רבה לאבטחת המידע שלהם. איזי ג'ט בתהליך של פנייה ישירה ללקוחות שהושפעו, ואלה יקבלו הודעה על כך לא יאוחר מה-26 במאי".