ח"כ ישראל אייכלר: לפתוח עוד היום את בתי הכנסת בהתאם להנחיות

גם כשהשם מלקה אותנו, חלילה, הכל לטובה. אבל כשמלקים אותנו משמים, בדברים שחס ושלום מרחיקים אותנו, אין תלמוד תורה לתינוקות של בית רבן, אין ישיבה, אין בית מדרש להתפלל בציבור ולא מקוה וכדומה, האפשר שגם עתה כוונתו לטובה?

הרי נאמר "מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל", זו הברכה היחידה של בלעם הרשע שלא נהפכה לרעה, אמרו חז"ל. והנה איך אפשר לחיות כשבתי הכנסיות והבתי מדרשות הסגורים? כן, בסוף גם זה יתהפך לטובה לישראל. כמו שכתוב "כילה ה' את חמתו ויצת אש בציון". אמרו חז"ל "שפך חמתו על עצים ואבנים ולא כילה את ישראל".

חורבן בית המקדש היה דבר נורא, אבל זו היתה כפרת עוונות, להצלת שארית ישראל. גם על סגירת בתי הכנסת ובתי המדרש, אמר רבי קלונימוס, "ובא אשר לו הבית והגיד לכהן לאמר כנגע נראה לי בבית". זה רק נראה כנגע. כרגע זה נראה כמו נגע, אבל יעזור השם ואחר כך נראה שהכל נעשה לטובה.

סגירת בתי כנסת זה לא עניין של אי נוחות. זה המצב הקשה ביותר בחיי היהדות. לכולנו הייתה תקופה לא נוחה וקשה מאוד. נפטרו אנשים רבים לצערנו וכל נפש אחת מישראל, היא עולם מלא. אבל אי אפשר בכלל להשוות את המספרים בארץ לבין העולם. זכינו מאז בל"ג בעומר שהתמעטה המגיפה ויהי רצון שלא תשוב לעולם. הדבר הראשון שהיו צריכים לפתוח, בזהירות מתבקשת, אלו בתי כנסיות ובתי מדרשות, ולימוד התורה בישיבות ובתלמודי התורה. כי הם חיינו ואורך ימינו.

שמחתי באומרים לי בית ה' נלך. במשך חודשיים התגברנו והתחזקנו מול בתי הכנסיות הסגורים. זה היה כאב גדול, אבל קיווינו שברגע הראשון האפשרי, נחזור לבית המדרש. לכן כואב מאוד שלמרות השיפור וההנחיות החדשות, ופתיחת כל המשק וכל התחבורה והחופים, עדיין לא נותנים להיכנס עדיין לבתי הכנסת. יש לפתוח עוד היום את בתי הכנסת לפי הוראות שניסחו במשרד הבריאות.