זירת התאונה בכביש 222
זירת התאונה בכביש 222צילום: תיעוד מבצעי מד"א

גבר כבן 30 נהרג הערב (שלישי) בהתנגשות רכב בגמל סמוך לצאלים בכביש 222 בדרום הארץ.

חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו לזירת התאונה ונאלצו לקבוע את מותו.

פראמדיק מד"א יניב עובד סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גמל שוכב על הכביש ואת הרכב עם פגיעות קשות בחלקו הקדמי בתעלה בצד הדרך.

''נהג הרכב, גבר כבן 30 היה מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו", תיאר עובד.

בעקבות תאונת הגמל הקטלנית, תנועת רגבים קראה לשר החקלאות אלון שוסטר להשלים את יישום חוק הגמלים שנחקק בכנסת בקיץ 2018, אך לא בוצע עד עתה במלואו על ידי השירותים הווטרינריים.

לפני שבעה חודשים נהרג שאדי אבו אלקיעאן בן 28 מחורה כתוצאה מהתנגשות רכבו בגמל משוטט, ושני בני אדם נפצעו בתאונת גמל נוספת.

כזכור, "חוק הגמלים" הותנע בעקבות מותו של דוד כהן ז"ל מכפר רתמים בתאונת גמל בחנוכה 2014. בעקבות התאונה, התניעו תנועת רגבים ותושבי כפר רתמים ששכלו את חברם ליישוב מהלך חקיקה בנושא, אליו נרתמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתן כבל.

החוק עבר בכנסת בקריאה שלישית בחודש יוני 2018, ולרשות השירותים הווטרינריים עמד פרק זמן של שישה חודשים ליישום החוק בטרם כניסתו לתוקף בפברואר 2019. בניגוד לעמדת שר החקלאות, אורי אריאל, שתמך בחוק, השירותים הווטרינריים התנגדו כבר אז לתהליך החקיקה והשיבוב.

"לצערנו, שוב אנו רואים מוות מיותר, שהיה מרוח בדם על הכביש. מחיר דמים מיותר ובלתי נתפס, כאשר הכתובת היתה כתובה על הכביש", אומר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים. "אני פונה לשר החקלאות הנכנס, אלון שוסטר, שמכיר היטב את המצב הנוראי הזה שגבה קרבנות כה רבים, להיכנס לעובי הקורה וליישם מיידית את חוק הגמלים, ללא כחל ושרק".