דוד קוזלובסקי
דוד קוזלובסקיצילום: מאור ציון

עלילות הדם השפלות של תא הסטודנטים חד"ש נגד חיילי צה''ל ונגד הנהלת האוניברסיטה העברית הן קו אדום חדש שנחצה השבוע.

עלילות דם אלה שהופצו בסרטון ברשתות החברתיות נועדו לקעקע את הזכות של העם היהודי על ארצו ולצבוע כל מוסד הנתמך על ידי מדינת ישראל כלא לגיטימי, ואין ספק שהוא חלק מהמלחמה המתמשכת נגד הציונות.

חברי תא חד"ש יורקים לבאר ממנה שותים. לולא הקמתה של מדינת ישראל הם היו חיים תחת שלטון מדכא ללא הזדמנות להתפתחות אישית וכלכלית. מדינת ישראל והאוניברסיטה העברית משקיעות משאבים רבים לשילובם בחברה, בכלכלה ובמוסדות להשכלה גבוהה, והם מחזירים רעה תחת טובה. מפיצים שקרים על כוחות הביטחון שמגנים גם עליהם מרוחות רעות מהמזרח (דעא"ש ותנועות איסלאמיסטיות פונדמנטליסטיות) ועל הנהלת האוניברסיטה הפועלת לרווחתם.

הסיפור השקרי על נכבה - אסון לכאורה שניחת על אוכלוסייה תמימה של ערביי ארץ-ישראל בלא אשמה מצידם, לא קונה שביתה בציבור הישראלי. הציבור מכיר בעובדות ההיסטוריות - מלחמת מגן של שארית הפליטה נגד המון רצחני ותאב דם. לכן חברי תא חד"ש המציאו שקרים מופרכים על אפליה וקיפוח מכוונים נגד האוכלוסייה הערבית מצד מדינת ישראל והאוניברסיטה, וכריכתם יחד כאילו מעידים זה על זה.

האוניברסיטה בהודעה שפרסמה טענה שהיא מאפשרת חופש ביטוי למגוון דעות והשקפות, אך עמדות תא חד"ש אינן עמדות לגיטימיות. לחופש הביטוי יש גבול, ותא חד"ש באוניברסיטה חוצה אותו שוב ושוב.

על דמוקרטיות להגן על עצמן ועמדה השוללת את הזכות של מדינת ישראל להגן על עצמה כפי שתא חד"ש מציג בהפגנות נגד חיילינו, מסכנת את קיומה של מדינת ישראל וראוי שלא תישמע. אין פלא שחברי תא של מפלגת חד"ש שחברה למפלגת בל"ד, בה חברים תומכי טרור מובהקים כמו היבא יזבק, מאיימים כעת על חיילנו ומסיתים נגדם.

דברי ההסתה כה חמורים עד שמגני הארץ נזקקים שהאבטחה סביבם תוגבר. אם האוניברסיטה איננה יודעת להגן על הסטודנטים הבאים בשעריה ועל עצמה, אנו הסטודנטים הציונים נפעל שתעשה את המוטל עליה מן הדין ומן הצדק. הודעת התגובה של האוניברסיטה לסרטון מביכה ואף סותרת את עצמה.

האוניברסיטה מציינת שהסרטון איננו מפר את החוק אך מלינה על השקרים המופיעים בו. האם חוק איסור לשון הרע לא חל על סרטונים מסיתים של תא סטודנטים חד"ש? מדוע האוניברסיטה לא רואה צורך לפתוח בהליך נגדם ולהגן על שמה הטוב?

סרטון זה הוא תוצאה של המדיניות הפייסנית של האוניברסיטה המאפשרת הפגנות נגד כוחותינו, הפגנות השוללות את זכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה. האוניברסיטה לא השכילה לקבוע גבולות ברורים לפעולות הפוליטיות בתחומה עד שחברי תא חד"ש חשים שהותר כל רסן ואף הפצת שקרים נגד האוניברסיטה תיענה בלא כלום, וכפי שנוכחנו אכן קרה.

על הנהלת האוניברסיטה להתעשת ולפעול נגד גורמים מסיתים אלה ולהרחיקם, עדיף מאוחר מאשר לעולם לא.

ועוד משהו. היכן המרצים המשחרים לחתום על כל עצומה המשחירה את פני ישראל בעולם? מדוע קולם לא נשמע נוכח השקרים הבוטים נגד הנהלת האוניברסיטה, בה גם הם חברים? מדוע אנו לא שומעים אותם רצים מזדרזים להגן על האוניברסיטה באולפנים ועל דפי העיתונים? מדוע הם לא חותמים על עצומות להרחקת הסטודנטים שהתירו את דמם של חיילנו, חבריהם לספסל הלימודים? קולם של המרצים נדם, הפעם.

דוד קוזלובסקי, חבר תא "אם תרצו" באוניברסיטה העברית, סטודנט למשפטים