רומא
רומאצילום: iStock

לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה ובהוראת ממשלת איטליה, פתחה הקהילה היהודית במדינה את בתי הכנסת לטובת קיום תפילות תחת מגבלות של כמות משתתפים, שמירת מרחק ומיגון.

בתי כנסת נפתחו בערים רומא, מילאנו ופירנצה, כפי שנקבע על ידי ההסכם בין ממשלת איטליה ואיחוד הקהילות היהודיות באיטליה.

האישור ניתן במעמד ראש הממשלה ג'וזפה קונטה ושרת הפנים לוסיאנה למורגזה. "אנו נגיב לכך בכל אמצעי הזהירות הנדרשים בכדי להבטיח את שלומם של חברינו המתפללים", הבהירו ראשי הקהילה.

בחלק מבתי הכנסת על המתפללים להירשם מראש בלשכת רב הקהילה כדי להבטיח שמספרם לא יעלה על המספר המאושר. כדי להזמין מקום לתפילות שבת על המתפללים להירשם עד יום שלישי בצהריים, על פי הוראות שנשלחו לחברי הקהילה.

עוד נמסר כי במספר בתי כנסת המתפללים אינם מורשים להביא כיפות משלהם, טליתות או תשמישי קדושה אחרים אלא כל מתפלל מקבל 'ערכת תפילה' בכניסה לבית הכנסת שעברה חיטוי. כמו כן, על המתפללים לחבוש מסכות עם הכניסה לבית הכנסת ולחטא ידיהם.

הרב אלפונסו ארביב מארגון רבני איטליה אמר: "אנחנו רוצים להודות למי שפעל למען תוצאה זו. אנו רוצים גם להפציר בכולם לשמור על הכללים של הממשלה בקפידה. פתיחה מחודשת תלויה באפשרות שלנו לעמוד בתנאים, אנו נפתח מחדש רק את בתי הכנסת שבהם ניתן להבטיח התרחקות חברתית", הדגיש.

כזכור, הקהילה היהודית באיטליה דיווחה בשבועיים האחרונים על עליה חדה בפניות מצד משפחות יהודיות לקבלת סיוע ברכישת סלי מזון וסיוע כלכלי בגין תשלום חשבונות.

הקהילה ברומא חילקה בשבוע שעבר כאלף סלי מזון למשפחות ומבצעי חלוקת סלי מזון התקיימו גם בערים; מילאנו, גנואה, נאפולי, ונציה, ליבורנו, ורונה,