הרב יעקב נוביק, ממארגני ריקוד הדגלים, מספר על האירוע שיתקיים מחרחזקי ברוך

בית המשפט העליון דן היום (ד') בעתירה שהוגשה על ידי עמותת ''עם כלביא'' בדרישה לאפשר את קיום אירוע ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים, במתכונת המתאימה לימי הקורונה.

בעתירה שהוגשה בידי עורכי הדין נתי רום והלל ברק דרשו מארגני ריקוד הדגלים לאפשר להם לקיים שרשרת אנושית של כ-3000 איש ממרכז העיר ירושלים ועד לכותל המערבי תוך הקפת כל שערי העיר העתיקה.

שופט בית המשפט העליון חנן מלצר הורה למארגני האירוע ולמשטרה להגיע לפשרה. לאחר משא ומתן שנמשך כחצי שעה הוסכם כי 600 בני אדם ישתתפו בשרשרת אנושית מכיכר צה''ל עד שער שכם, ו-450 איש ישתתפו בעצרת בכותל. עוד כמה מאות בני אדם יעמדו עם דגלי ישראל על החומה משער יפו עד לשער שכם.

המשתתפים באירועים יעמדו במרחק של שני מטרים אחד מהשני וישמרו על כללי הקורונה.

להרשמה לריקודגלים לחצו כאן

"ייצא משליטה": בג''ץ דן בריקודגלים

קודם לכן, במהלך הדיון, אמרו העותרים כי ''המחלוקת עם המשטרה היא על מספר המשתתפים, הגעה באוטובוסים והפיקוח עליהם''.

השופט חנן מלצר אמר כי ''האירוע הוא יצור כלאים ובעבר היו עשרות משתתפים ואני מכיר בחשיבות של האירוע''.

העותרים: ''השנה יגיעו פחות משנה שעברה כי תנועות נוער וחלק מהישיבות התיכוניות לא יגיעו, ובכלל עוד לא התחלנו בפרסום. הרצון שלנו הוא שאנשים יגיעו ותהיה שיירה של מכוניות והכל בהרשמה מראש''.

מלצר: ''בנוגע לסיום בכותל, איך אתם מגיעים וכמה יהיו שם? הרי לא תצנחו בכותל''.

העותרים: ''יהיו צמידים ל-450 אנשים. יגיעו משער יפו עד הכותל. אם יגיעו יותר לא יכניסו אותם. יש שרשרת אנושית של 3000 איש אבל רק 450 איש יכנסו לכותל. על האוטובוסים אנחנו מוותרים, לא רוצים להיכנס כגנבים בלילה".

מלצר: ''אני מאוד דוגל בחופש ההפגנה ורוצה לעזור לכם אבל אתם צריכים להבין את המצב''.

העותרים: ''היו הפגנות של עשרת אלפים איש בכיכר רבין''.

מלצר: ''אני לא מאמין למספר הזה. זה נותנים עורכי ההפגנות. אם אפשר להשוות את האירוע הזה זה למירון ואני חושש שהוא יצא מכלל שליטה''.

השופט מלצר שלח את הצדדים להתייעץ במטרה להגיע לפשרה. ''אני מציע שתשבו 15 דקות, מזכיר לכם שהקהל שלכם תמיד יתגבר על המאבטחים שלכם''.

כאמור, בסופו של דבר הוסכם כי 600 בני אדם ישתתפו בשרשרת אנושית מכיכר צה''ל עד שער שכם, ו-450 איש ישתתפו בעצרת בכותל. עוד כמה מאות בני אדם יעמדו עם דגלי ישראל על החומה משער יפו עד לשער שער שכם.

להרשמה לריקודגלים לחצו כאן