עזרא יכין
עזרא יכיןצילום: ערוץ 7

מעל תשעים ושתיים שנות חיי, אין שלום לך ירושלים. אך יצאתי לאויר הועלם, כמעט ולא חלפו ימים אחדים בלא שאשמע שיהודים נרצחו ונרצחים בירושלים.

בהיותי נער ראיתיך מדממת בנחלי דם יהודי הניגר באש יריות ופגזים ששילחו מבקשי רעתנו.

דם ראשי שרוסק ברסיסי פגזים בקרב על חומות ירושלים זורם בעורקיה וחבלי פצעיה שוטטים בדם לבי.
לעולם לא תשכח ימיני את מכאובייך ירושלים.

את שלושה עשר ההרוגים ושבעים הפצועים ממקרר התופת שהונח בככר ציון שבמרכזך ירושלים. את עשרות הגברים והנשים שנהרגו ומאות הפצועים שבשרם נקרע ודמם נשפך שעה שיצאו לתומם לקנות מצרכים בשוק מחנה יהודה ובמרכולים עת התפוצצו בקרבתם ממכוניות תופת וחגורות נפץ.

תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכור כיצד רימוני הנפץ שהטילו בני המדאתא בעיר דוד גרמו למותם ולפציעתם של רבים מחיילינו טירוני גבעתי.

ואיך לא אזכור את הימים האדומים והלילות השחורים שלקתה בהם עירי היקרה לאחר שסנבלאטים מיוצאי חלצינו כרתו ברית אימים עם אשמדאי במאורות אוסלו והובילו את מלאך המוות שקטל ושיסע לגזרים רבים מבנייך ירושלים באוטובוסים, במסעדות, באולמות ובחוצותייך.

מתוך עשרה קבין של ייסורים שירדו על העולם כולו תשעה הוכתה ירושלים. אבן מאסו הפוליטיקאים הייתה לראש קינה. אבני ירושלים הפכו לבליסטראות המרסקות גולגלות יקירייך. עלמים בשחר חייהם שוקדים בלימוד תורה נרצחים בישיבה לצעירים.

יהודים הולכים לשחר פני בוראם בתפילת שחרית נרצחים בבית כנסת בהר נוף בידי רוצחים שעובדים אצלנו ואוכלים מלחמנו.

בבית כנסת בקרית היובל ידיים מטונפות של זרע עמלק מחללות ברשעותן ספרי תורה מקודשים. רבנים נדרסים ונדקרים למוות ברחוב מלכי ישראל ובחוצות העיר העתיקה. מיטב צעירינו וצעירותינו פרחי קצונה נדרסים למוות בטיילת ארמון הנציב. שוטר ושוטרת מג'ב נדקרים למות בשער שכם.

ציון הלא תשאלי לשלום שערייך? אין רחמים לשער הרחמים. שער האריות הפך לשער השועלים המחבלים בקדושת שער השמיים ודוחקים אותנו לשער האשפות. הר קודשנו היה לשער אויבינו. הוֹי אֲרִיאֵל אֲרִיאֵל.

על הר המוריה נרצחים שוטרים מבעלי בריתנו היקרים הדרוזים וממשלת ישראל נכנעת לנחש העמוני, השותה ממיטב מימינו ויורק ארס לבארות חיינו; בהוראת ראש ממשלתנו מסירים את המגנטורים ומוחקים את הצבע הכחול בדגלנו.

מה לי שגרירים זרים בירושלים? מה לי "הישגים מדיניים"... מה לי הבטחות לריבונות כאשר ממשלתנו כפופה לחסדי נכרים, כאשר ראש ממשלתנו מטייל על-פני כדור הארץ וזונח את ירושלים של דם ודמעות פצועה ומדממת ועל כל מעשה רצח מתחסד ב"ניחום אבלים".

אני רואה את ירושלים ובוכה. עיני הפקוחה רואה את חרפתה של ירושלים שלי בוכיה ועיני שאינה מסוגלת לראות את כבודה הנרמס של ירושלים גם היא מזילה דמעות הנשאבות מדם לבי.

כל עוד בלבב פנימה צורב הכאב כל עוד צפירות אזעקה של אמבולנסים ופעילי זק"א מתרוצצים בערי יהודה ובחוצות ירושלים דם ליבי זועק את זעקת הדם הנשפך.

לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ לֹא תַעֲמֹד עַל דַּם רֵעֶךָ אֲנִי ה' ויקרא יט, טז.

כל עוד נשמה באפי – כל עוד האויב בשער - לא אשקוט ולא אדום עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר. עד נבעיר באש הנקם כל חורשי רעתנו הנאחזים בסבך במרומי הר המוריה – עד נעלה במעלות הר ציון לשפוט את עשו. עד נהפוך את שער אויבינו לשער השמים.

עזרא אלנקם יכין
ערב יום ירושלים תש"ף