אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) הכריז בישיבת של ההנהגה הפלסטינית ברמאללה (שלישי) על התנערות מכל ההסכמים שחתמו הפלסטינים עם ישראל, ובכלל זה שיתוף הפעולה הביטחוני.

בישראל דנים במשמעויות של ההחלטה שקיבל אבו מאזן. על מנת להיטיב להבין את ההתפתחות המדינית החדשה ערוץ 7 מספק לקוראים את תרגום שורת ההחלטות שפרסם אבו מאזן.

ההנהגה הפלסטינית "דבקה בעקביות בזכות עמנו (הפלסטיני) להמשיך את המאבק שלו הלאומי כדי לשים קץ לכיבוש ולהקים את מדינת פלסטין העצמאית המחוברת (בין אזוריה השונים) ובעלת הריבונות בגבולות ה-4 ביוני 1967 ואשר בירתה אל-קודס (ירושלים) המזרחית), (וכן ההנהגה הפלסטינית דבקה) בפתרון בעיית הפליטים בהתאם ליוזמת השלום הערבית והחלטות הלגיטימיות הבינלאומית הרלוונטיות, ובשחרור האסירים הפלסטינים מבתי המעצר ובתי הכלא הישראליים".

ההנהגה הפלסטינית "שוקדת על כינון שלום צודק וכולל על בסיס פתרון שתי המדינות בהתאם ליוזמת השלום הערבית שצוינה לעיל, החלטות הלגיטימיות הבינלאומית, ובפרט החלטת מועצת הביטחון 1515 העוסקת ביוזמת השלום הערבית, והחלטה 2334 העוסקת באל-קודס ובהתנחלות, והחלטת האו"ם 194 העוסקת בפליטים הפלסטינים, והחלטת העצרת הכללית של האו"ם 67/19 העוסקת בחברות של מדינת פלסטין (באו"ם)".

על יסוד האמור לעיל ו"מתוך מחויבות להחלטת המועצה הלאומית (הפלסטינית – מל"פ), והמועצה המרכזית של אש"ף, הנציג הלגיטימי והיחיד של העם הפלסטיני, ההנהגה הפלסטינית החליטה כדלהלן:

1.אש"ף ומדינת פלסטין נמצאים במצב של התנערות מכל ההסכמים וההבנות עם הממשלות האמריקנית והישראלית ומכל ההתחייבויות הכרוכות בהבנות והסכמים אלה, ובכלל זה הביטחוניים.

2.החל מהיום על רשות הכיבוש (ישראל) לשאת בכל האחריות וההתחייבויות בפני הקהילה הבינלאומית בהיותה כוח כובש על אדמת מדינת פלסטין הכבושה, על כל ההשלכות והמשמעויות הכרוכות בכך בהתסמך על החוק הבינלאומי, והחוק הבינלאומי ההומניטרי, ובפרט אמנת ז'נבה הרביעית משנת 1949 המטילה על הרשות הכובשת את האחריות להגן על האזרחים הנמצאים תחת הכיבוש ועל רכושם, ואוסרת על עונשים קיבוציים, וכל גניבת משאבים, הפקעת אדמה או סיפוחה, ואוסרת על גירוש בכוח של תושבי האדמה הכבושה, וכן אוסרת על העברת תושבי מדינת הכיבוש (הקולוניאליסטים) לאדמה אותה היא כובשת, וכל אלה מהווים הפרות חמורות ופשעי מלחמה.

3. אנו מטילים על הממשל האמריקני את האחריות המלאה לעוול שפקד את העם הפלסטיני, ואנו רואים בו שותף בסיסי לממשלת הכיבוש הישראלי בכל ההחלטות וצעדי התוקפנות שפגעו בזכויות עמנו. ועם זאת, אנו מברכים על כל עמדות הגורמים האמריקניים האחרים המתנגדים למדיניות הזו של הממשל העוין את עמנו ואת זכויותיו הלגיטימיות.

4.אנו מחליטים היום להשלים את החתימות על בקשות ההצטרפות של מדינת פלסטין לארגונים ולאמנות בינלאומיות אשר טרם הצטרפנו אליהם.

5.אנו מדגישים מחדש את מחויבותנו ללגיטימיות הבינלאומית, להחלטות הערביות והאסלאמיות והאזוריות הרלוונטיות, ואשר אנו חלק מהן, וכן אנו מדגישים מחדש את מחויבותנו הקבועה למאבק בטרור העולמי על כל ביטוייו ומקורותיו.

6.אנו מדגישים מחדש את מחויבותנו ליישב את הסכסוך הפלסטיני ישראלי על בסיס פתרון שתי המדינות, ואת נכונותנו לקבל הימצאות של צד שלישי בגבול בינינו, ולעריכת מו"מ ליישום הדבר תחת חסות בינלאומית רב-צדדית (הקוורטט הבינלאומי +) ובאמצעות ועידה בינלאומית לשלום בהתאם ללגיטימציה הבינלאומית.

7.אנו קוראים למדינות העולם אשר התנגדו לעסקת המאה ולמדיניות האמריקנית והישראלית ולצעדיהן העומדים בסתירה ללגיטימיות הבינלאומית ולהסכמים החתומים עימן, שלא להסתפק בהתנגדות ובגינוי ועליהן לנקוט עמדות מרתיעות ולהטיל סנקציות רציניות כדי למנוע ממדינת הכיבוש הישראלי להוציא לפועל את תוכניותיה ולהמשיך בהתכחשותה לזכויות של עמנו. אנו דורשים ממי שלא הכיר במדינת פלסטין עד עתה להזדרז ולהכיר בה כדי לשמור על השלום והלגיטימיות הבינלאומית והחוק הבינלאומי וליישם את החלטות מועצת הביטחון העוסקות במתן הגנה בינלאומית לעמנו במדינתו הכבושה. אנו נמשיך לרדוף את הכיבוש על פשעיו נגד עמנו בפני כל המוסדות ובתי הדין הבינלאומיים, ובהקשר זה אנו מדגישים את האמון שלנו בעצמאות וביושרה של בית הדין הפלילי הבינלאומי.

8.אנו שולחים מחדש ברכה לכל בני עמנו, במולדת ובפזורה, על סבלנותם, עמידתם האיתנה, מאבקם והתלכדותם מאחורי אש"ף, הנציג הלגיטימי והיחיד של עמנו, ואנו נשבעים בפני השהידים שלנו היקרים, והאסירים שלנו הגיבורים, והפצועים שלנו עזי הרוח, שאנו נישאר נאמנים להתחייבות ולשבועה עד הניצחון, החירות, העצמאות והשיבה, ויבוא היום שבו נניף ביחד את דגל פלסטין מעל מסגד אל-אקצה וכניסת הקבר בעיר אל-קודס שלנו, הבירה הניצחית של מדינתנו פלסטין".