חשד לפגע וברח בירושלים

בית משפט השלום לתעבורה בירושלים גזר 10 חודשי מאסר בפועל על צעיר שהורשע בגין עבירת הפקרה לאחר פגיעה ונהיגה ברכב ללא ביטוח, בשדרות גולדה בירושלים באוגוסט 2017.

בנוסף נגזר על הנאשם מאסר על תנאי, פסילת רישיון הנהיגה למשך 30 חודשים, ופיצוי כספי בסך 7000 ש''ח להורי המנוח.

הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר בכך שפגע בצעיר בן 17 שחצה את הכביש בצומת כאשר ברמזור הולכי הרגל הופיע אור אדום וברמזור בכיוון נסיעת הנאשם הופיע אור ירוק.

הנאשם שידע כי פגע במנוח, המשיך בנסיעה מבלי שהגיש עזרה והזעיק את כוחות ההצלה. בחלוף כ-15 דקות לפחות ולאחר שהגיע לבית אביו, הודיע הנאשם לאביו כי היה מעורב בתאונה. האב הודיע על כך לעורך דינו שדיווח למשטרה על האירוע.

התיק נוהל על ידי עו"ד בני ליבסקינד מפרקליטות מחוז ירושלים, שביקש להשית על הנאשם 14 חודשי מאסר ופיצוי למשפחת המנוח. הפרקליטות טענה כי הנאשם לא הורשע באחריות לתאונה ולא מיוחסת לו החמרה בפגיעותיו של המנוח כתוצאה מהבריחה וההפקרה, עם זאת יש חשיבות בענישה מרתיעה לשם מניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "עבירת ההפקרה אחרי פגיעה היא מן החמורות שבעבירות התעבורה, שכן אין מדובר רק באי ציות לחוקי התנועה, אלא בעבירה מוסרית מהמעלה הראשונה של הפקרת אדם שנפגע לגורלו, גם אם הוא אינו אחראי להתרחשות התאונה".

עוד נכתב כי "התנהגות המצופה מנהג, בראש ובראשונה היא לעצור את רכבו לאחר התרחשות התאונה אך בכך לא מסתיימת חובתו המשפטית. על הנהג לקחת אחריות לאירוע בו היה מעורב כאשר משמעותה של אחריות זו היא, בין היתר, הישארות במקום האירוע עד למיצוי הליכי הבירור על ידי גורמי הרפואה ואכיפת החוק".