חגיגות 53 שנה לשחרור ירושלים מתקיימות הערב (חמישי) ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, ראש עיריית ירושלים והשר לירושלים ומורשת.

אל המשדר מצטרפים ב''זום'' קהילות יהודיות מרחבי העולם, חניכי תנועות הנוער בירושלים וקהל צופים רב מהבית.

המשדר כולל תפילה חגיגית ומחרוזת שירי ירושלים בהובלת החזן העולמי שי אברמסון.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר כי ''ירושלים חוגגת השנה 53 שנים לאיחודה ודווקא בימים אלה של התכנסות שנכפו עלינו בגלל נגיף הקורונה, אנחנו רוצים להגיע ולגעת בלבבות כולם. במסגרת התפילה החגיגית של ערב יום ירושלים שהתחלנו במסורת השנה שעברה, נחגוג עם עם ישראל כולו, צעירים ומבוגרים, קטנים וגדולים, תושבי ישראל ותושבי הקהילות שברחבי העולם מתוך איחוד וחיבור אמיתיים''.

השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ: ״אלפיים שנות גלות וכיסופים לבירתנו היו כמו נצח לעם היהודי. בכל מקומות מושבותם ידעו תמיד היהודים שירושלים, העיר שחוברה לה יחדיו, מחכה להם בארץ הקודש. זוהי זכות גדולה בשבילי להתחיל את תפקידי כשר לענייני ירושלים ומורשת בדיוק ביום חגה של משוש תפארתנו. מי ייתן וימשיך העם הזה לספוג את אורה של ירושלים עדי עד. על אף המגבלות אנחנו ממשיכים לחגוג ולשמוח עם בירתנו ועמנו״.

במסגרת המשדר יוקרן סרט אשר יכלול הצצה לסיור ולממצאים חדשים בני 2,000 שנה שנתגלו לאחרונה במנהרות הכותל המערבי, יונף דגל ענק כסמל לריקוד הדגלים המסורתי, יוקרן סיפורו של צנחן ותתקיים תפילה חגיגית בשירה ובשמחה.

עם תום המשדר, יתקיים ברחבת הכותל "ריקוד הדגלים" המסורתי, והשנה במתכונת מיוחדת כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בעקבות מגבלות ההתכנסות בו זמנית ברחבת הכותל המערבי, המשדר מועבר בשידור חי בערוץ 7, בחדרי זום ייחודיים ובאמצעי המדיה החברתית ואף מונגש לכבדי שמיעה בשפת הסימנים.