הרב אפרים זלמנוביץ'
הרב אפרים זלמנוביץ'צילום: באדיבות המשפחה

דרישת הנערות להשוות את בגדיהם לבגדי הנערים בבית ספרן הוא עוד סממן לעולם מתירני בו הכל חופשי ומותר עד כדי הפקרות.

לכן מן הראוי לחייב את התלמידים להופיע בבית הספר בתלבושת אחידה. לבוש צנוע ולא תחרותי ימנע קנאה, יצמצם תחרות וישרה רוח של אחדות וערבות הדדית בקרב התלמידים.

אמר רבן שמעון בן גמליאל: לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכיפורים שבהן בנות ירושלם יוצאות בכלי לבן שאולין שלא לבייש את מי שאין לו ... ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים ומה היו אומרות: בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך אל תתן עיניך בנוי, תן עיניך במשפחה כמאמר שלמה המלך (משלי ל"א) שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל ואומר תנו לה מפרי ידיה ויהללוה בשערים מעשיה (תענית פ"ד משנה ח').

בבית הספר בו אין מחייבים את התלמידים להופיע בתלבושת אחידה ושווה לכל נפש, יופיע התלמיד בלבוש כאוות נפשו ומה שידו משגת. אין גבול לדמיון ואין מסגרת מגבילה. הכל מותר וחופשי. ככל שהלבוש נועז ולא צנוע יותר הוא בולט יותר ונערץ יותר בקרב חבריו לכיתה, משל עמד בתחרות יופי.

לו המורים היו מחנכים את תלמידיהם ללמוד מהחכם באדם, שלמה המלך, היו משכילים לדעת שהמראה החיצוני אינו אלא שקר והבל. בנות ישראל הכשרות אמורות לבקש לעצמן חתן המישיר מבט אל הפנימיות דרך חקר פרי ידיה ומעשיה המוסריים. לא בכדי אמרו חז"ל: עיניה יפות גופה אינו צריך בדיקה. כל אחד צריך לבחור לעצמו חבר בעל לב טוב ועין טובה ומידות טובות.

בימים שמשווים בגדי תלמידות לבגדי התלמידים. התספורות זהות ואפילו השמות של בנות ניתנים לבנים ולהיפך, הגיע הזמן שלפחות מערכת החינוך תמצא לנכון להפריד בין בנים ובין בנות. זה מנהג ישראל מדורי דורות - ערבוב המינים המביא למתירנות מינית ולפריצות העלולה להידרדר לאלימות.

אפילו הטרדה מינית קלה מותירה צלקת בנפש הנערה או הנער. לא אחת נדרש טיפול שיקומי לאורך שנים רבות ולא אחת הנפגעים נושאים את הפגיעה הקשה לאורך כל ימי חייהם. כדי למנוע מנערים ונערות ליפול לחיים מופקרים, על מערכת החינוך לחנך את ילדי ישראל להפרדה בין הבנים ובין הבנות.

לחנך אותם להתנהל בצניעות בלבוש ובדיבור והתנהגות כללית. שמירת מרחק נגיעה ולא מחשש להידבקות בקורונה. לוודא שישקיעו מרצם בלימודים. לחנכם על ערך המשפחה ביהדות. מה אסור ומה מותר בחיי אישות.

קרבה ומגע מיני מותרים רק במסגרת הנשואים כדת משה וישראל. ידע כל ילד או ילדה! מגע מיני מחוץ לנישואים מוזיל את מוסד הנשואים, מפורר את התא המשפחתי המהווה יסוד החברה הישראלית. ייחודנו ואחדותנו היא הערובה לביטחוננו.