ברינקס
ברינקסצילום: יחצ

חוסר הוודאות בשווקים הפיננסיים הוביל ישראלים ומשקיעים רבים למשוך את כספיהם מהבורסה ולחפש אלטרנטיבות אחרות.

בזמני משבר כוחו של המזומן עולה, בין היתר על רקע החשש מיציבות הבנקים וכן בעקבות תחושת הביטחון שהוא מייצר. המזומן מהווה אמצעי פיזי, ניתן לכימות, לא נלוות אליו עלויות סליקה. תכונות אלו הופכות אותו לפופולרי במיוחד בעתות משבר.

בעוד שחלק מהמשקיעים בחרו לשים יהבם בשוק הנדל"ן, עדיין יש מי שחוששים מכך בתקופה בה יש תחושה שהנסתר רב על הגלוי. אחוזי האבטלה שנותרים גבוהים גם עם החזרה ההדרגתית לשגרה, מובילים את הציבור הרחב, לחשוש מלבצע השקעות משמעתיות, שיותירו אותם ללא כסף נזיל וללא מרווח ביטחון עבור יום גשום, שעם גל שני באופק, עוד סביר שיגיע.

חברת ברינקס, המתמחה במתן שירותים לוגיסטיים לדברי ערך ומחזיקה בחדר כספות ללקוחות פרטיים ועסקיים במתחם הבורסה ברמת גן, מעדכנת שבמהלך החודשיים האחרונים היא מזהה עליה של 25% בהשכרה של כספות, בעיקר על-ידי לקוחות פרטיים. כמו כן, החברה, המהווה שלוחה לברינקס העולמית, מספרת כי מדובר במגמה שהתרחשה בכל העולם.

מגמה מעניינת נוספת שחברת ברינקס מדווחה עליה, היא נטייה של אנשים להפקיד פריטים לא שגרתיים בחדרי הכספות בצל המשבר. בין הפריטים שהופקדו, בקבוקי אלכוהול ויין יוקרתיים וכן גם כרטיסי אשראי. ככל הנראה מדובר בניסיון להימנע מפיתויים יקרים במהלך הסגר הארוך בבתים.

בנוסף התבצעו יותר הפקדות של תכשיטים וחפצים יקרי ערך שבשגרה נעשה בהם שימוש יותר יומיומי. הסביבה הביתית הובילה אנשים להרחיק מוצרים יקרי ערך מבתיהם ולהפקידם במקום בטוח.

רז צבי, מנהל מחלקת שירותים בינלאומיים בחברת ברינקס ישראל: ''משבר הקורונה לימד אותנו פעם נוספת שבעתות של חוסר וודאות ומשבר, השימוש במזומן גדל ואנשים בוחרים לחזור למקום המוכר והנוח של המזומן, המשרה על המחזיקים בו תחושה של ביטחון שאמצעי תשלום אלקטרוניים אינם מספקים. אנו רואים בישראל ובכל העולם גידול של 25% בהפקדות לכספות המהוות עוגן של ביטחון, בשגרה ובחירום''.