ניר ברקת בכנס ירושלים
ניר ברקת בכנס ירושליםצילום: משה ביטון

ח"כ ניר ברקת, מבכירי הליכוד ומי שסומן על ידי נתניהו לתפקיד שר האוצר הבא, התייחס בראיון שיפורסם מחר (שישי) בעיתון ישראל היום לעובדה שנותר מחוץ לממשלה.

ברקת ציין כי ביקש להתמנות לתפקיד שר בכיר, "כשזה לא ניתן, החלטתי שהמקום שאני יכול להשפיע בו הכי הרבה זה להיות חבר כנסת מן המניין, שם אני לא מתעסק בתיק נקודתי כזה או אחר אלא בכמה נושאים שחשובים לי".

ברקת סיפר שביקש להתמנות לאחד משלושה תיקים: חינוך, תחבורה או אנרגיה, ודחה הצעה לקבל את תיק המודיעין או תיק ה"השכלה גבוהה" שהופרד מתיק החינוך ובסופו של דבר הועבר לזאב אלקין.

"לא היה לי נוח להיכנס לתיקים כאלה", ציין ברקת, והבהיר שאין לנתניהו סיבה לחשוש מהישארותו בכנסת, "אני אתמוך בראש הממשלה עד שיפרוש, ויום אחרי שהוא יחליט לפרוש אני מתכוון להתמודד לראשות הליכוד ולראשות הממשלה - ולנצח".

לדברי ברקת: "יש שרים אחרים שתיקים כאלה מתאימים להם. לאור המטרות והיעדים ששמתי לעצמי, זה פחות מתאים לי. אבל אין לי שום רגשות של כעס או אכזבה. באמת. אמרתי לראש הממשלה 'נו הארד פילינגס', אפעל בכנסת ואעשה דברים טובים למען עם ישראל".

ברקת התייחס גם לביקורת הציבורית על גודלה של הממשלה, ואמר, "אני לא מרגיש בנוח עם זה. אפשר היה להסתדר עם פחות. אני ויתרתי על תיק זוטר".

ברקת דוחה את הפרשנויות שלפיהן הסיבה לדחיקתו היא היותו איום פוטנציאלי על נתניהו בדומה לגלעד ארדן שנשלח לחו"ל וגדעון סער שהתמודד מול נתניהו ונותר מחוץ לממשלה: "אני לא מאיים על ראש הממשלה, אני תומך בו, לא התמודדתי מולו ובאותה נשימה הודעתי שיום אחרי שהוא יפרוש אני מתכוון להתמודד ולנצח. אין סתירה בין השניים".

על אנשי ימינה אמר ברקת, "הייתי רוצה לראות אותם בפנים, הם היו צריכים להיות חלק מהקואליציה. למרות האילוצים, ראש הממשלה נתן להם הצעה מכובדת. צר לי שהם לא בפנים".