שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברת הכנסת לשעבר שלי יחימוביץ' תקפה הבוקר (חמישי) בציוץ בטוויטר את היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים.

הרקע למתקפה הוא מכתב היחידה לאתר ערוץ 7, בו נדרש האתר לשנות כותרת של כתבה בגלל ציון העובדה שנשוא הכתבה הוא ערבי.

"לציין את מוצאו של אדם בהקשר לביצוע פשע זו אכן גזענות; אבל כשמשרד ממשלתי, במכתב רשמי, מתיימר לחנך כלי תקשורת (ערוץ 7) ולהכתיב לו מה הנוסח הראוי בדווח - זו הזיה גמורה, וזה מגונה בתכלית במדינה דמוקרטית", צייצה יחימוביץ'.

בתגובה לציוץ כתב העיתונאי ברק רביד ליחימוביץ', "שלי - אם זו גזענות הרי שמדובר לכאורה בעבירה פלילית של הסתה לגזענות. זה לא תפקיד משרד המשפטים?".

יחימוביץ' השיבה לרביד, "אם יש חשד לעברה פלילית, שהמשטרה תחקור. וזה אגב בטח לא המקרה. הרף שנקבע במכתב האומלל הזה, מחייב שליחתם של עשרות מכתבי נזיפה/התראה ביום ממשרד ממשלתי למערכות עיתונים על רקע פגיעה בחרדים, נשים, ועוד".

רביד שב והקשה "אבל שלי - אם לשיטתך לציין את מוצאו של עבריין זו גזענות הרי שפרסום כזה הוא הסתה לגזענות. מי שאחראי על טיפול בכך הוא משרד המשפטים. לפתוח בחקירה פלילית נראה לי כמו צעד דרקוני פי כמה מאשר לשלוח מכתב".

על כך השיבה יחימוביץ', "קשה לי להאמין שהיית רוצה שחדשות 13 יקבלו מכתב נזיפה מהממשלה בכל פעם שיצוין (רק לדוגמא) ש'צעירים חרדים ידו אבנים על השוטרים'".

כזכור, היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות שיגרה מכתב תלונה לקבוצת התקשורת "ערוץ 7" בעקבות ידיעה חדשותית שבה צוין כי החשוד בהצתת משרדי עיריית ירושלים הינו ערבי תושב מזרח העיר.

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

היחידה שפועלת במשרד המשפטים פנתה לערוץ 7 בעקבות כתבה מתחילת חודש מאי שכותרתה היא "ערבי קיבל דו"ח והצית מבנה בעיריית ירושלים". תיאור מוצאו של החשוד הופיע גם בלב הכתבה.

"במסגרת מטרת הפרסום לא ראינו לנכון את החלטתכם לציין את מוצאו הערבי של החשוד. יתרה מכך, לטעמנו פרסום כזה עלול ליצור דעות קדומות וסטריאוטיפים כלפי מי שמשתייכים לאוכלוסייה הערבית", כתבה היחידה במכתב התלונה לערוץ 7, ובהמשך התווספה דרישה לשנות את הכתבה.