תיעוד מעפולה: מבקש לפרוט כסף ובורחדוברות המשטרה

במשטרת ישראל התקבלו כמה תלונות של אזרחים בעיר עפולה אודות אדם שגנב מהם כסף באותה השיטה.

על פי התלונות, הגנב פנה אליהם בבקשה לפרוט שטר של כסף, כל פעם בתואנה אחרת, ולאחר שמסרו לו את השטרות עזב את המקום מבלי למסור להם כסף בתמורה.

כך למשל לפני כחודש וחצי הגיע אותו אדם לתחנת דלק "סולינה" בעפולה וביקש מהמתדלק שיפרוט לו שטר של 200 שקלים.

המתדלק הוציא 4 שטרות של 50 שקלים ומסר אותם לגנב, אשר טען כי הוא הולך לחבר שחנה בסמוך על מנת להחזיר לו את השטר של 200 השקלים, אך במקום להביא את הכסף נמלט מהמקום.

ימים ספורים לאחר מכן ניגש הגנב לגבר שישב ברכבו, דפק על חלונו וביקש ממנו לפרוט שטר של 200 שקלים בתואנה שאשתו ובתו נמצאות במונית בדרכן לבית החולים וכי אין לו כסף לפרוט לנהג המונית.

הגבר נענה לבקשת הגנב ומסר לו שטר של 100 שקלים ועוד 5 שטרות של 20 שקלים. הגנב טען שהוא הולך להביא את השטר ומיד חוזר, אך נמלט מהמקום.

בהזדמנות נוספת, לפני כשלושה שבועות הגיע הגנב לבניין מגורים ופגש באשה בחדר המדרגות. הגנב טען בפניה כי הוא הלך לאיבוד ונתקע ללא דלק וביקש אם תוכל לעזור לו ב- 100 שקלים. האשה מסרה ברוב תמימותה, כי יש לה רק שטר של 200 ש"ח וזה השיב לה כי יחזיר לה עודף.

השניים נכנסו לביתה של האשה והגנב הוסיף וביקש 200 שקלים נוספים בטענה שמיד יחזיר לה אותם. הגנב לקח את 400 השקלים ועזב את המקום. כעבור שעתיים ולאחר שהאשה ובעלה הגישו תלונה, חזר הגנב לביתם וביקש 200 ש"ח נוספים אך הם גירשו אותו מהמקום.

עם קבלת התלונות פתחו חוקרי המשטרה בחקירה אינטנסיבית, תוך שימוש במגוון אמצעים חקירתיים לצורך איתור הגנב, לאחר מספר פעולות חקירה אותר החשוד, גבר כבן 30 תושב עפולה, והוא נעצר בביתו ונלקח לחקירה במשטרה.

מהחקירה עלה כי החשוד פעל בדרך דומה בארבעה מקרים נוספים וביום מעצרו אף התפרץ לבית מגורים, תקף את בעל הבית, גנב ארנק שהכיל 350 ש"ח וברח מהמקום.

חטיבת התביעות במשטרת ישראל, אשר בחנה את הראיות בתיק, הגישה נגד החשוד כתב אישום לבית משפט השלום בנצרת וכן בקשה למעצר עד לתום ההליכים בגין עבירות של איומים, תקיפה סתם, 8 אירועים בהם ביצע הנאשם עבירה של גניבה ועוד. הנאשם נותר לעת עתה במעצר.