המדריכים במוזיאון ירושלים - תלמידי בית הספר

אישתו של מונטיפיורי, מוכר בשוק, חייל בגבעת התחמושת ועוד דמויות נוספות הקשורות לעיר במשך התקופות השונות, מוצגות במוזיאון ירושלים שהוקם בבית הספר יד חזון במועצה האזורית באר טוביה.

צוות ההנהלה הגה את רעיון הקמת המוזיאון, הרעיון הבשיל בעקבות הקושי הטכני לנסוע לירושלים יחד עם כל התלמידים ביום ירושלים והרצון להפגיש אותם עם מה שמסמלת העיר, וכך הוחלט על יצירת המוזיאון.

המטרה היא להמחיש לתלמידים את ייחודה של ירושלים ואת ההיסטוריה שלה, יחד עם מקומות משמעותיים הקיימים בה עד היום.

במוזיאון עוברים בימים אלו תלמידי בתי הספר והגנים באיזור כולו ובעזרת סיור במוזיאון התלמידים לומדים על הסיפור הייחודי של העיר.

בבית הספר מזמינים את כולם לבוא לבקר במוזיאון המושקע והיחודי הזה, המקום מרגש ומספר את הסיפור האותנטי של ירושלים, והתלמידים שמעבירים את הסיור יצלחו להכניס את אתכם לאווירה של ירושלים.

תלמידי בית הספר יחד עובדי התחזוקה במקום ניקו את המוזיאון ותיקנו את הליקויים, בימים אלו.
בגלל משבר הקורונה המוזיאון עמד ריק ימים רבים ובגלל יום ירושלים הקרב השקיעו במרץ רב כדי לפתוח אותו ביום ירושלים.

ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי אמר: "כשראיתי את המוזיאון התרגשתי מאוד. תלמידי בית הספר בבאר טוביה לא שוכחים את העבר ומחזקים אותו ואני מקווה שתלמידי בתי הספר השונים אצלנו יגיעו לראות את היצירה הנהדרת הזאת".

ימית כהן, מנהלת בית הספר הסבירה על חשיבות המוזיאון בתוך בית הספר: "אני רואה במוזיאון חשיבות רבה, תלמידי בית הספר עוסקים רבות בעניינה של ירושלים, היא בירתנו והמוזיאון הזה מגלם לנו את מהותה של העיר, במוזיאון יש חוויה מיוחדת לעיר הבירה ששוזרת בתוכה את ההיסטוריה היהודית המיוחדת"