אלימות במשפחה
אלימות במשפחהiStock

514 תלונות על אלימות במשפחה הוגשו למוקד 118 במהלך השבוע האחרון. שבוע קודם לכן עמד מספר הפניות על 373. מדובר בעלייה של 37% בתוך שבוע.

מניתוח הנתונים עולה כי 328 מהתלונות היו על אלימות בין בני זוג, 88 תלונות על אלימות בין בני משפחה שאינם בני זוג, 52 תלונות על אלימות כנגד ילדים, 8 תלונות על אלימות כנגד אזרחים ותיקים, 7 תלונות היו על הטרדה מינית, 14 תלונות על הזנחת חסר ישע, 13 תלונות התקבלו משכנים או ממכרים, ו-4 תלונות על אלימות כלפי גברים. ב-112 פניות הזעיקו מוקדני משרד הרווחה את משטרת ישראל.

מוקד 118 של משרד העבודה והרווחה פועל במהלך כל שעות היממה ומקבל דיווחים ותלונות בכל הנושאים ובראשם אלימות במשפחה. מאז פרוץ משבר הקורונה וההסתגרות בבתים חלה כאמור עלייה במספר הדיווחים למוקד. עקב כך תוגבר המוקד במוקדנים ועובדים סוציאליים שייתנו מענה לפונים.

באחרונה השיק המשרד אפשרות להגיש פניה שקטה למוקד באמצעות הודעת טקסט לטלפון מספר 055-7000128 כדי להתמודד עם מצבים שבהם נפגעי ונפגעות אלימות לא יכלו לשוחח באופן חופשי עקב הקרבה לפוגע.

פניות בנוגע לאלימות במשפחה שמגיעות למוקד מופנות לעובדות הסוציאליות שמסייעות לפונה במידע, בהכוונה, בליווי או במקרי חירום בהזעקת משטרת ישראל.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי: "הקורונה הביאה איתה צונאמי של אתגרים חברתיים בוערים. כדי להציל את הנרצחת הבא ולמנוע את ההתעללות הבאה בילד חסר ישע - חייבים להתעורר ולהעביר את התקציב הנדרש. זו משימתנו כממשלה. אלימות במשפחה היא מגפה לאומית שרק התגברה במהלך משבר הקורונה''.

שמולי הוסיף: ''הזינוק החד במספר הפניות על רקע אלימות במשפחה המגיעות למוקד משרד הרווחה וללשכות ברשויות המקומיות מלמד על גודל האתגר שניצב בפנינו. כל עיכוב בהעברת התקציב עלול לעלות לנו בחיי אדם. אני קורא לכל מי שזקוק או זקוקה לעזרה לפנות למוקד 118 של משרד הרווחה שפועל בכל שעות היממה ומספק סיוע מקצועי על ידי עובדים סוציאליים מנוסים".