הזוכים בחידון
הזוכים בחידוןצילום: רועי חדי

אגף ישובים ומתנ"ס של המועצה האזורית שומרון קיים אתמול (חמישי) לראשונה את חידון התנ"ך, השומרון וירושלים לכבוד יום שחרור ירושלים והשומרון.

מי שחיבר את השאלות לחידון הוא נריה פנחס, המחבר המיתולוגי של השאלות בחידון התנ"ך העולמי לנוער.

בחידון השתתפו כ-550 בני אדם, כאשר לשלב הגמר עלו תשע משפחות שהתמודדו זו מול זו באירוע חגיגי במועצה, ללא קהל ועל פי מגבלות משרד הבריאות בשל מגיפת הקורונה.

את שאלת ראש המועצה הציג ראש המועצה יוסי דגן ששאל על מי נאמר ''אז יקהל את זקני ישראל, את כל ראשי המטות נשיאי האבות לפני בני ישראל לירושלים להעלות את ארון ברית ה' לעיר דוד היא ציון".

את המקום הראשון קטף בנימין זר, נכדו של הרב משה לוינגר זצ"ל ושל משה זר יבדל"א. את בנימין ליוותה גיסתו תחיה זר.

רגע של התרגשות נרשם כאשר התברר ברגע הזכייה כי באותו יום התקיימה האזכרה של סבו הרב לוינגר שהיה ממקימי גוש אמונים ומראשוני המתיישבים ביהודה ושומרון.

אמו של בנימין, עטיה זר, בתו של הרב לוינגר, סיפרה "שמענו על הזכייה בעיצומה של האזכרה ושמחנו מאוד, הרגשנו סמליות בכך, כי בנימין הוא נכד של הרב משה לוינגר וגם של משה זר, שניהם ממובילי ההתיישבות ביהודה ושומרון, וגם תחיה כלתנו שנבחנה איתו היא בת לבית משפחת אידלס - היא נכדה לראשוני המתיישבים בחברון''.

"אבא שלי בעיקר היה שמח שהשומרון תוסס וחי ומלא בחיים יהודיים ובוודאי על הידע של המשפחה בתנ"ך ובהתיישבות", הוסיפה עטיה. בנימין מספר שאת האהבה ללמידה על הארץ והתנ''ך קיבל מהבית ומבקש לתת גם טיפ: ללמוד הרבה.

במקום השני זכתה משפחת שילה מהישוב מגדלים ובמקום השלישי משפחת ריין מעלי זהב.

"יום שחרור השומרון וירושלים, ששוחררו שתיהן באותו יום ובאותה שעה, הוא יום חג", אמר יוסי דגן, ''זכינו לשמוע היום ילדים ומבוגרים יחד במפגן ידע מדהים, הן על התנ"ך סלע קיומנו, הן על ירושלים הקדושה והן על השומרון. להכיר את המקום בו אתה מתגורר, את הרזים והסודות שלו, זהו כוח, שנותן משמעות להימצאות שלנו כאן ומחזקת את הדורות הבאים ואת הקשר הבין דורי''.