בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

בפתח התוכנית שוחח ניסים משעל עם כתב המשפט גיא פלג, על פתיחת משפטו של ראש הממשלה נתניהו ביום ראשון הקרוב.

מדובר באירוע היסטורי בו בפעם הראשונה יעמוד ראש ממשלה מכהן כנאשם בבית המשפט, פלג הביע את דעתו והודה כי הוא יותר מזועזע מדבריו של השר דודי אמסלם (הליכוד) על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

לדברי פלג על אף שרבים מחכים לתמונתו של נתניהו על ספסל הנאשמים, ייתכן והיא לא תתאפשר. "סדר הדברים הוא כזה שהנאשמים נכנסים לאולם לפני שהשופטים נכנסים איש לא יכול להורות לא לרה"מ ולא לאיש מהנאשמים לשבת. כשהשופטים נכנסים באי האולם כולו עומדים וזה הרגע שהמצלמות עוזבות את האולם. אני משוכנע שהתמונה הזאת לא תתאפשר, כי לא יהפכו כאן את הסדר ויאפשרו לנאשם להיכנס אחרי שהשופטים באולם", אמר.

משפטו של ראש הממשלה הוא אירוע חסר תקדים מבחינה לאומית, שכן מעולם לא עמד ראש ממשלה בסיטואציה בה הוא נאלץ להגן על עצמו בבית משפט מול המדינה שמאשימה אותו בשלושה סעיפים חמורים.

פלג הודה כי "האסימון ירד אצלי כבר מזמן .ברגע שהיועמ"ש לממשלה החליט להגיש את כתב האישום ואחרי שהגיש את כתב האישום, אני הבנתי לאן הרכבת הזאת נוסעת. אני לא העליתי בדעתי שנתניהו יצליח במזימות שלו לעצור את המשפט או להתחמק מהמשפט, במובן הזה היה גם לי וגם לאזרחים אחרים הזדמנות ופרק זמן משמעותי לעכל את העובדה שיש לנו רה"מ נאשם בפלילים".

עוד הוסיף ואמר כי דווקא "תחושות הזעזוע שלי הבוקר הזה הן מהדברים של השר אמסלם שבהבל פה מרשה לעצמו לכנות את ראש התביעה הכללית 'עבריין' וזה לא מקים מהומה. זה מקים מהומה אצלנו באולפנים אבל לא שמעתי אמירות של מי משותפיו לספסל הממשלה, למעט שר המשפטים ניסנקורן,. שרי הליכוד, רה"מ, איך הם מאפשרים דבר כזה? אמירות שכאלה, שוודאי עמוק בתוך לשון הרע ואלמלא הייתה חסינות, אני מתאר לעצמי שהשר אמסלם היה נתבע בעניין הזה".

אז מה צפוי במשפטו של נתניהו? "שורה ארוכה של עדים ובהם גם עדי מדינה, שצריך לזכור שעדות עד מדינה תמיד נתפסת בעיני השופטים כעדות פחותה. בתיק הזה יש גם כמה עדים שאינם עדי מדינה, שהם אזרחים שמוסרים עדויות, בראש ובראשונה הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן. בתיק המרכזי נגד נתניהו, תיק 4000, יש למדינה 2 עדי מדינה מאוד חזקים שתומכים אחד את הגרסה של האחר, גם ניר חפץ וגם שלמה מומו פילבר, יש כמה עדים בלתי תלויים ששופכים אור על שנעשה - אילן ישועה מי שהיה מנכ"ל 'וואלה', ויש ראיות עצמאיות שהן הקלטות ומסרונים וחילופי מיילים. לכן, על פניו, ככל שניתן לדמות את זה - העוגה כאן מאוד עשירה".

גיא פלג
גיא פלגצילום: משה שי, פלאש 90

מנגד אמר פלג כי "אפשר לומר שזה תיק נסיבתי, אין הקלטה של רה"מ אומר לאלוביץ' 'אם תיתן לי לשלוט בוואלה אני אדאג שתרוויח מיליארד מהקלות רגולטוריות', אין את זה. אבל יש פסיפס של ראיות, פסיפס מאוד עשיר, בפרקליטות משוכנעים שהפסיפס הזה מספר סיפור אחד חד וברור עסקת שוחד בין נתניהו לבין שאול אלוביץ' האם השופטים יקנו את התזה הזאת? ניתן להם להחליט".

ניסים משעל תהה האם לדעתו על ראש הממשלה לפנות לעסקת טיעון נוכח הראיות הקיימות נגדו, פלג השיב כי נתניהו איננו "נאשם רגיל, יש לו קריירה ציבורית מפוארת. לשבת מול רה"מ שכיהן כרה"מ הכי הרבה שנים בתולדות המדינה ולהגיד לו 'תרד מהבמה כעבריין מורשע' - זאת לא עצה קלה. אם נתניהו יורשע בעבירת שוחד הוא הולך לכלא, זאת אומרת שמבחינתו הסיכון מאוד משמעותי. הייתי אומר לו 'אדוני אתה לוקח על עצמך סיכון מאוד משמעותי שאתה תאייש את אגף 10 בכלא מעשיהו, קח את זה בחשבון לפני שאתה מסרב באופן נחרץ ללכת להידברות עם המדינה, אתה יכול לחסוך לעצמך את שנות המשפט, הביזוי הפומבי והסיכון האדיר.

''מן הצד האחר, אני מבין נאשם שבא ואומר 'טופלים עליי האשמות שווא', זכותו של כל חשוד ובטח של כל נאשם להגיד - רבותיי לא ביצעתי את העבירה', וצריכים דווקא לכבד נאשמים שמוכנים להילחם על חפותם בבית המשפט".