התוועדות מוסיקלית
התוועדות מוסיקליתצילום: ישיבת הכותל

בישיבת הכותל התקיים אמש (חמישי) אירוע יום ירושלים המסורתי במלאת 53 שנים לאיחוד העיר וליסוד ישיבת הכותל. המשדר כולו הועבר כאן באתר ערוץ 7

בכל שנה רגילים לפקוד את ישיבת הכותל אלפי בני ישיבות הסדר, ישיבות גבוהות ומכינות יחד עם בני נוער רבים. השנה השמחה הייתה שונה. האירוע נחגג עם רווחים, מחיצות ניילון, קפסולות ושימוש באמצעי המדיה.

חלק מהשיעורים הועברו מבתי הרבנים, חלקם התקיימו ממש בבית המדרש וחלקם הוקלטו מראש ושודרו על מסך ענק.

בערב החגיגי שנערך בשיתוף איגוד ישיבות ההסדר השתתפו הרב חיים דרוקמן ראש ישיבת אור עציון ויו"ר איגוד ישיבות ההסדר, הרב חיים סבתו ראש ישיבת "ברכת משה" במעלה אדומים ובוגר ישיבת הכותל, הרב ברוך וידר ראש ישיבת הכותל, הרב חגי לונדין ר"מ בישיבת שדרות, הרב אליעזר קשתיאל מעלי, ורבני ישיבת הכותל: הרב אבנר ששר, הרב ציקי ברלין, והרב יגאל חבשוש.

שיאו של הערב היה בחצות לילה, עם הגעתם של הרב שמואל אליהו רב העיר צפת והרב אייל יעקובוביץ ראש ישיבת ההסדר בצפת שקיימו יחד התוועדות ירושלמית ומוסיקלית יחד עם הרב וידר.

ראש ישיבת ההסדר הכותל הרב ברוך וידר: "יום ירושלים הוא יום חגה של ישראל כולה ושל ישיבת הכותל בפרט. זה יום הודאה לקב"ה שזיכה את ישיבתנו להחזיר את כתרה של תורה לירושלים שבין החומות. עם האמצעים המתחדשים של המדיה, אנו זוכים להפיץ תורה ולגדל את תורת ישראל וירושלים בכל העולם היהודי''.

אורי פינסקי ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר: "הלימוד ביום ירושלים ששודר לכל הארץ הינו ביטוי מיוחד של הודאה לבורא עולם ובונה ירושלים. השנה, בצל משבר הקורונה המשכנו במסורת השיתוף הנפלא עם ישיבת הכותל, באירוע שמטרתו לצרף אלפי אנשים מכל הארץ לכבודה של ירושלים, בהודאה לקב"ה ולכבודם של משחררי העיר, עיר שחוברה לה יחדיו. ישיבות ההסדר ימשיכו לדבוק בעיר הקודש המחברת שמים וארץ, תורה, צבא וחיי מעשה".

חגיגות יום ירושלים בכותל המערבי
חגיגות יום ירושלים בכותל המערביצילום: הודיה קלמן, TPS