אביו של "בלונדי" ז"ל
אביו של "בלונדי" ז"לצילום: עצמי

לקראת הדיון בבג"צ אשר צפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב המשפחות השכולות יוצאות במחאה שבה הן קוראות לממשלת ישראל לשלם את כספי הקורונה ישר למשפחות המחבלים שרצחו את יקיריהן ולא דרך הרשות הפלסטינית.

הבג"צ אותו הגישו פורום בוחרים בחיים - משפחות שכולות ונפגעי טרור, יחד עם ארגון לביא וכן המחאה מגיעות בעקבות חתימת ההסכם בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית בו התחייבה ממשלת ישראל להעביר 800 מיליון ₪ לרשות הפלסטינית, כהלוואה בעקבות משבר הקורונה.

נציין כי השבוע פורסם כי מדובר בהלוואה בתנאים מקלים ביותר, הכוללים ריבית נמוכה של אחוז בלבד, דחיית החזר ההלוואה בחצי שנה, ופריסת ההחזר לתקופה של כשנתיים.

במחאה שמתפרסמת ברשת, הצטלמו משפחות שכולות ונפגעי טרור עם דמוי המחאות של ממשלת ישראל על סך 800 מיליון₪ המיועדות ישירות למחבלים שרצחו את יקיריהן, וזאת היות והרשות הפלסטינית צפויה להעביר חלק ניכר מהכספים למשפחות מחבלים ופעילי טרור.

הוריה של שיר חג'אג' הי"ד פנו לממשלת ישראל, "ממשלת ישראל החליטה להעביר 800 מיליון שקלים לרשות הפלסטינית שלוקחת את הכסף ומשלמת לרוצחי ילדינו. אז אנחנו פונים לממשלת ישראל, במקום שתעבירו את הכסף לרשות והרשות תשלם למחבלים, יש לכם פה את השם של המחבל שרצח את שיר שלנו, בבקשה – תעבירו לו את זה ישירות".

הדס מזרחי, אשתו של נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד טענה גם היא "ממשלת ישראל החליטה להעביר כסף לרשות הפלשתינאית. הנה, שמתי לכם פה את השמות שלהם – זיאד עואד ובנו עז אדין. בקשה, תמסרו ישירות אליהם, אנחנו יודעים לאן הכסף עובר – למחבלים".

רינה ועמיחי אריאל, הוריה של הילדה הלל אריאל הי"ד שנרצחה בקרית ארבע "ממשלת ישראל, אם את רוצה להעביר כסף לרשות הפלשתינאית, קחי צ'ק ותעבירי אותו ישירות למחבלים, שימשיכו לרצוח".

אדוה ביטון, אימה של אדל ביטון טענה גם היא "ממשלת ישראל, יש לי הצעת ייעול בשבילכם – במקום להעביר 800 מיליון ₪ לרשות, אתם יכולים להעביר את הכסף ישירות למחבל שרצח את הבת שלי", ועל ההמחאה הוסיפה 'למחבל בלבד'.

משפחות נוספות הצטרפו למחאה ופנו לממשלה ולעומד בראשה באמירה שתשלום המועבר לרשות הפלסטינית כמוהו ככסף המשולם ישירות לידי המחבלים, ביניהן: בועז קוקיה - אביו של רון הי"ד שנרצח לפני כשנתיים, יוסי צור – אביו של אסף (בלונדי) הי"ד שנרצח לפני 17 שנה בפיגוע אוטובוס בחיפה, דן לנדאו – אביה של מיכל סלומון שבעלה, חמיה וגיסתה נרצחו בנווה צוף לפני כשלוש שנים, ברנדה למקוס – אמה של דליה למקוס שנרצחה לפני כחמש שנים, דבורה גונן – אימו של דני גונן הי"ד שנרצח לפני כחמש שנים, ולדימיר לוברסקי – אביו של רונן לוברסקי הי"ד שנרצח לפני כשנתיים ומשפחות נוספות.

כאמור, המשפחות השכולות הגישו עתירה לבג"ץ יחד עם ארגון לביא באמצעות עו"ד יצחק בם, במטרה לעצור את העברת הכספים, והדיון בעתירה צפוי להתקיים ביום א' הקרוב, שם ידרשו המשפחות מבימ"ש כי יורה על ביטול הסכם ההלוואה.