מיכאל ביטון
מיכאל ביטוןצילום: Hadas Parush/Flash90

גם היום נערך אירוע מסדר הדר בפעם ה-110 באנדרטת חץ שחור בעוטף כזה בקריאה להשיב את הבנים הביתה.

"אתמול שחררנו בסתר מחבל חמאס נוסף לעזה, מטוס מאבו דאבי הגיע השבוע לסייע לחמאס במאבק בקורונה. בחודש הקרוב תושלם הנחל צינור גז לעזה. אין זלזול גדול יותר בחיילי צה״ל ומשפחותיהם", אמר האח צור גולדין.

הוא פנה בדבריו לראש הממשלה נתניהו, לשר הביטחון גנץ ולשר החוץ אשכנזי, "בחודש האחרון מתנהל מו״מ להחזרת הנעדרים והשבויים. חמאס מוכה הקורונה היה צריך להגיע למו״מ הזה על הברכיים ולהחזיר את הבנים ללא כל תנאים.

אך מדינת ישראל נכשלה פעם אחר פעם, והחזירה מאות מחבלים וגופות מחבלים לעזה ללא כל תמורה. שר הביטחון הקודם בנט חתם על הכנסת אלפי פועלים מעזה לישראל, דבר שלא קרה מאז 2004. כשהבריון מכאיב - אנחנו נכנעים".

"אי אפשר להתקדם לעסקת המאה ללא החזרת הבנים. המדינה תרעד אם עוד פעם ישקרו ויסתירו וירמו שזה לא קשור לעזה. זו הזדמנות להשיג הישג חסר תקדים שטרם נראה פה. המאמץ הדיפלומטי מונח על כתפיך גבי אשכנזי.

לא תהיה יותר נדיה כהן, לא תהיה יותר תמי ארד, לא תהיה יותר כניעה לטרור. כל המדינה תרעד כדי שנציגנו בקהיר יבינו שאין יותר מילימטר מרווח לעשות טעויות".

השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון אמר "השבוע אתמנה לחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, ההתחייבות שלי היא שמשימת השבת הבנים לא תרד מסדר היום. הזמן פועל לרעתנו, אנחנו לא רוצים שהדר גולדין ואורון שאול יהיו בפרק 'הנשכחים'. אני מחויב להשלמת המשימה. אני אתמיד ואמשיך לבוא לפה מידי חודש עד להשלמת המשימה".