גדעון סער
גדעון סערצילום: Tomer Neuberg/Flash90

ח"כ גדעון סער שנבחר במקום החמישי ברשימת הליכוד לכנסת, לא הופתע מכך שנותר חבר כנסת ולא קיבל תפקיד סביב שולחן הממשלה.

בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" אמר סער: "חבר כנסת זה מאוד מכובד, יש בזה אפילו עניין חינוכי. אני רואה אנשים שנכנסו לפני יומיים וחצי לכנסת, והם כבר חייבים להיות סגני שרים ושרים.

״הייתי בוודאי שמח להיות שר במשרד רציני, אני חושב שהייתי יכול להעלות תרומה משמעותית, ושהציבור הרחב וציבור הליכוד היו מאוד תומכים בכך, אבל ראש הממשלה בחר כפי שהוא בחר. לא הופתעתי - למדתי פעם מראש ממשלה אחר שעבדתי איתו, שרון, משפט מאוד קולע: 'כשאין ציפיות, אין אכזבות'".

סער הסביר מדוע לא קיבל את הצעת ראש הממשלה להתמנות לשגריר. "הועברה אליי לפני שבועיים הצעה מאוד מכובדת לתפקידים דיפלומטיים. לאחר מכן ראיתי שידידי גלעד ארדן נעתר להצעה הזו. אני חושב שהוא יכול לעמוד באתגר הזה, מברך אותו שיצליח. כשאני קיבלתי את ההצעה הזו חשבתי שלא נשלחתי על ידי חברי הליכוד לעשות תפקיד דיפלומטי בניכר, בכיר ככל שיהיה.

״נשלחתי לכנסת ישראל, מוקמתי בצמרת הליכוד, וכוונת הבוחרים הייתה שאייצג אותם כאן - וזה מה שאעשה. כשאתה נכנס לפוליטיקה, אתה לא נכנס עם תנאים מוקדמים".

סער הביע תקווה שימינה תיכנס לממשלה - ומתח ביקורת על גודלה של הממשלה: "בלב המשבר הכלכלי הזה - צריך ממשלה שהיא לא הגדולה בתולדות ישראל כי יש ציבור שסובל בחוץ ובסופו של הדבר הקרדיט של הציבור לממשלה מושפע גם מהעניין הזה".

הוא הפנה את האצבע המאשימה לגנץ: "הוא רצה ייצוג שוויוני ל-19 ח"כים מול 58, זה מה שניפח את הממשלה. הייתי מעדיף שתקום ממשלה במתכונת רזה יותר".

סער התייחס לתוכנית טראמפ וטען כי לא ניתן לתמוך בה במלואה: "גם ראש הממשלה לא הביע תמיכה בתוכנית כמו שהיא, הוא אמר שהוא מוכן לשאת ולתת על פיה.אני לא מקבל מדינה פלסטינית, לא מקבל מסירה של שטחים ענקיים בנגב, לא מקבל יישובים מבודדים בלב השטח, לא מקבל שרוב שטחי יהודה ושומרון יהיו מדינה פלסטינית".

"אני סומך על נתניהו, שיש לו מניות רבות בבלימת המסלול של אוסלו, שהוא לא יילך למסלול של גנץ", הוסיף סער. "יש לו הזדמנות היסטורית להחיל את הריבונות, אבל מתפקידי לוודא שלא יהיו התחייבויות ישראליות לגבי החזון ולגבי צעדים פרקטיים שייצרו עובדות מסוכנות בשטח. אני נגד מדינה פלסטינית גם אם מציע אותה גדול ידידי ישראל, אני עדיין חושב שמדינה ערבית בלב הארץ היא סכנה למדינת ישראל".