מיצג מחאה של התנועה לאיכות השילטוןרענן כהן

לאחר אינספור דיונים וויכוחים ציבוריים פוליטיים ותקשורתיים ייפתח היום (ראשון) בשעה 15:00 משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת שלושה תיקים - תיק 1000 (טובות הנאה מאנשי עסקים), תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) ותיק 4000 (פרשת בזק-וואלה).

לקראת פתיחת המשפט נערכת המשטרה בכוחות מתוגברים בסביבת בית המשפט לנוכח כוונתם של מפגינים רבים מקרב תומכי נתניהו אל מול מתנגדיו של נתניהו להגיע למקום ולהביע את עמדתם באשר לנתניהו ולעצם קיומו של המשפט.

בין הגופים הצפויים להגיע לסביבת בית המשפט פעילי ימין וחברי תנועת הליכוד, בין השאר בניצוחו של הפעיל רן כרמי בוזגלו ומולם פעילי התנועה לאיכות השלטון וחברי מחאת הדגלים השחורים שמבטיחים גם הם להתייצב במקום.

את הגעתו של נתניהו לבית המשפט מתכננים ללוות גם שלושה שרים, שרת התחבורה מירי רגב, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והשר צחי הנגבי.

נזכיר כי אחד הדיונים האחרונים שהתקיימו לקראת המשפט עסק בעצם דרישתה החד משמעית של פרקליטות המדינה מנתניהו להופיע לדיון פתיחת משפטו. נתניהו טען כי נוכחותו ונוכחות המאבטחים לא תאפשר את השתתפותם של כלל חברי צוות ההגנה שלו, ואולם הטענה נדחתה על ידי בית המשפט לחייב את נתניהו להופיע בדיון בעצמו. זאת על אף שבמקרים מיוחדים ניתנו בעבר היתרים לנאשם שלא להופיע בדיון ראשון זה של הקראת כתב האישום.

שעות לפני פתיחת משפטו של רה"מ נתניהו, תלו פעילי התנועה לאיכות השלטון שלטי ענק מעל איילון, עליהם הכיתוב: "ראש ממשלה על ספסל הנאשמים - ישראל מתביישת".

בדף הפייסבוק של התנועה נכתב כי "מדובר ביום קשה. בפעם הראשונה, ראש הממשלה של מדינת ישראל לא יקום בבוקר וילך למשרדו, לא ילך לכנסת, הוא גם לא ישתתף בפגישות או ועידות או פאנלים. בפעם הראשונה בתולדות ישראל, ראש הממשלה של מדינת ישראל יישב על ספסל הנאשמים בשל אישומים חמורים בשוחד, מרמה והפרת אמונים. בושה".