צפת
צפתצילום: ISTOCK

התחבורה הציבורית חזרה על רקע הירידה באחוזי התחלואה? לדברי נציג אגודת ישראל בעיריית צפת, כרגע אין תחבורה ציבורית לצפת וממנה כלל והעיר מנותקת ומסוגרת.

"כרגע אין תחבורה ציבורית לצפת כלל וממנה והעיר מנותקת ומסוגרת", הוא אומר ודבריו צוטטו בעיתון 'המבשר'.

"צפת", הוא מסביר, "שונה מהיעדים במרכז בהם אפשר לנסוע בטרמפ או במונית במחיר סביר. מי שזקוק להגיע למרכז לעבודה, ללימודים או לצרכים חשובים אחרים, נאלץ לנסוע ברכב פרטי, ובכך הנסיעה הופכת למורכבת מאד עבור חלק גדול מהציבור".

לדבריו, אמש יצאה הודעה על ידי חברת נתיב אקספרס על החזרת הקוים ביום רביעי הקרוב אך בחינה של הנתונים מעלה כי מדובר רק בקווים מאספים לירושלים ולבני ברק.

"התמיהה גוברת כאשר בוחנים את ההחלטה הבלתי ברורה, שלא לאפשר פיזור בתוך השכונות בבני ברק ובירושלים עם הקווים המאספים. הרי הנוסעים כבר בין כה מגיעים עם האוטובוסים, וההורדה שלהם בשתי תחנות בודדות, אחת בכל עיר, עושה רושם של נסיון להרחיק נוסעים מלהגיע באמצעות התחבורה הציבורית. לדברי הרב גלבך, אין שום סיבה לשינוי הזה מעבר לקושי עצום לכל הציבור.

"במיוחד הדברים אמורים כאשר חג השבועות בפתח, והציבור המבקש לנסוע להורים או כדומה, אין לו שום אפשרות לדעת האם הדבר יתאפשר לו או שמא המצור בן החודשיים יימשך גם לאחר החג.

גלבך מסביר כי "אחוזי ההידבקות בצפת היו נמוכים ביותר כך שבכל מקרה אין שום סיבה לעונש הקולקטיבי שהוטל על כל תושבי העיר. הציבור החרדי דורש להחזיר את כל הקוים לפעילות בדגש על הקוים הישירים 993 , להעביר אותם בפיזור, 981 בתחנות ולתגבר בהתאם לצורך".

בשל טענות קודמות על אפליית התח"צ לרעה בריכוזים החרדיים הסביר משרד התחבורה בתגובה לעיתון 'המבשר' כי החלוקה נעשית על פי חיוניות הקווים והעדפתם.