בריטניה
בריטניהפלאש 90

אחרי איטליה, כעת גם בבריטניה מאשימים את קיום משחקי ליגת האלופות במותם של עשרות רבים של אנשים כתוצאה מנגיף הקורונה.

כזכור, לפני חודשיים התבטא ראש עיריית ברגמו, מי שנחשבה ל"בירת הקורונה" באיטליה כשבשיאה הודבקו 7,000 מתושביה בנגיף המבהיל, בצורה חריפה וקשה נגד קיום משחק שמינית גמר ליגת האלופות בין אטאלנטה ו-ולנסיה שנערך באצטדיון סן סירו, כשאמר כי המשחק בין השניים היה "פצצה ביולוגית" כשלדבריו זה גרם לתחלואה גבוהה בעירו ובמדינה כולה.

גם בולנסיה טענו כי המשחק בין השתיים הביא להידבקותם של רבים בספרד כששם אף טענו כי המשחק ביניהן הוא שגרם לנגיף להתפשט במדינה.

כעת, חודשיים אחרי, נראה כי משחק נוסף של נציגה ספרדית במפעל ליגת האלופות הביא גם הוא להידבקותם של רבים.

בחקירות אפידמילוגיות שנערכו בבריטניה בשבועות האחרונים עולה כי ישנו מכנה משותף ללא פחות מ-41 מקרי מוות שנגרמו כתוצאה מנגיף הקורונה. על פי הדיווחים, מבין אלפי המתים בממלכה האנגלית מנגיף הקורונה, 41 מהאנשים שנדבקו בנגיף ומתו ממנו נכחו ביציעי אצטדיון אנפילד, אצטדיונה הביתי של קבוצת ליברפול האנגלית, במשחק שהתקיים שם במסגרת שלב שמינית גמר ליגת האלופות בין המארחת לאתלטיקו מדריד הספרדית.

המשחק שהתקיים ב-11 במרץ, היה אחד מאירועי הספורט האחרונים שנערכו עם קהל באנגליה ובעולם כולו, רגע לפני החלת ההגבלות.

על פי הנטען בממלכה, מי שאחראים על ההדבקה ההמונית הם לא אחרים מאשר אוהדי היריבה האורחת, אוהדי אתלטיקו מדריד כש-3,000 מתוכם הגיעו למשחק, בשעה שהנגיף המבהיל כבר החל להתפשט במהירות בספרד ובעיקר באזור הבירה. על פי הנטען, באותו זמן מספר הנדבקים המאומתים בספרד נע סביב 640 אלף, בעוד באנגליה היו כ-100 אלף בלבד.

כעת נראה כי אל היריבות הספורטיבית שגם כך הייתה טעונה בין אנגליה לספרד, תצטרף גם זו שגרמה הקורונה.