כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

משרד הבריאות שוב משנה את דעתו? למעלה מ-20 שחקנים זרים ומתאזרחים חדשים חתמו במהלך השבועיים האחרונים בקבוצות ליגת העל בכדורסל, ליגת ווינר סל.

ליגת הכדורסל הישראלית שהיא הראשונה בעולם כולו שתשוב להתקיים לאחר משבר הקורונה, מהווה בימים אלו קרקע נוחה וקרש קפיצה למספר רב של שחקנים וכישרונות שרואים בחזרת הכדורסל לפעילות אור בקצה המנהרה וקרן של תקווה לעתיד.

ובכל זאת, מספר רב של שחקנים החליטו שלא לחזור לחידושה של עונת 2019/20 בליגת העל בכדורסל, ובמקומם נאלצו הקבוצות הרבות, מלבד הפועל ירושלים, מכבי תל אביב ומכבי ראשל"צ, להנחית מספר רב של שחקנים זרים ומתאזרחים חדשים כשאלה נאמדים בכמעל ל-20.

כמו שנהוג עם כלל האוכלוסייה, גם השחקנים המגיעים מחו"ל, אלה שהיו פה כבר לפני הקורונה ואלה שהגיעו לראשונה לארץ, מחוייבים בבידוד על פי הנוהל כשזה גם נכתב במתווה החזרה של הכדורסל הישראלי שהושג בסיכום עם משרדי הממשלה ומשרד הבריאות בראשם.

עם זאת נראה כי מה שהחל בחוקים נוקשים והגבלות חמורות, אט אט משתחרר וכבר רואים את השגרה הברוכה באופק.

אחרי שאתמול אישרו במשרד הבריאות לשחקנים הנמצאים בבידוד להתאמן בתנאי שלא יבואו במגע עם שחקנים אחרים ובתנאים נוקשים שלא יפגעו במהות הבידוד, זאת אחרי שבמכבי ת"א מצאו פיתרון לאימונם של השחקנים החוזרים, היום (ראשון) הודיעו במנהלת הליגה כי משרד הבריאות אף אישר לקבוצות לערוך בדיקות מאמץ ובדיקות אורטופדיות לשחקנים הזרים הנמצאים בבידוד.

נציין כי בתחילה הבהירו במשרד הבריאות כי בדיקות אלה יוכלו להתבצע אך ורק בסיום 14 ימי הבידוד להם נדרשים השחקנים המגיעים לישראל, אך לאחר שהבינו כי במידה ששחקן ייכשל בבדיקות המאמץ יהיה על הקבוצה למצוא שחקן אחר תוך זמן קצר, דבר שכמעט ובלתי אפשרי, הוחלט לאפשר זאת מוקדם מהצפוי.

וכך, לא בפעם הראשונה, וכנראה גם לא בפעם האחרונה, משרד הבריאות שוב חוזר בו מדבריו ומתיר מה שאסר מכל וכל לא מזמן.