הצגה
הצגהצילום: ISROCK

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר סיכמו הערב (ראשון) על מתווה להחזרת עולם התרבות לשגרה החל מתאריך ה-14 ביוני 2020.

על פי המתווה, ניתן יהיה לקיים הצגות ומופעים באולמות ברחבי הארץ, בתפוסה מקסימלית של 75 אחוז. התנאי לקיום האירועים: שמירה על ריחוק, עטיית מסיכות ושמירה על היגיינה.

למופע ניתן יהיה לרכוש כרטיס באופן מקוון בלבד. כל מי שירכוש כרטיס בהזמנה אחת יוכל לשבת יחד במעין קפסולה. בין הקפסולות תהיה הפרדה של כסא אחד. כמו כן, במופעים לא יהיו הפסקות ותבוצע מדידת חום בכניסה למתחם.

נציין כי אם תפוסת 75 אחוז משמעותה מעל 500 איש - המתווה יובא לאישור מנכ''ל משרד התרבות והספורט בהתייעצות עם משרד הבריאות.

בנוגע לביקור במוזיאונים, סוכם כי החל מה-27 במאי תותר כניסה של אדם על כל 7 מ"ר לעומת 15 מ"ר לאדם הנהוג כיום.

חילי טרופר
חילי טרופרצילום: מירי שמעונוביץ, לע"מ

השר יולי אדלשטיין אמר "הגיע הזמן שאנשים יוכלו ליהנות ממופעי תרבות. אבל גם זה יוכל להימשך רק אם כל אחת ואחד מאיתנו ימלא אחר הוראות משרד הבריאות".

השר חילי טרופר אמר "אני שמח על כך שהצלחנו להזרים היום חמצן לעולם התרבות ושבשעה טובה הוא מתעורר לחיים. מדובר בצעד משמעותי ביותר שהשגנו לאחר מאמצים מרובים יחד עם גורמים נוספים. זהו צעד ראשון וחשוב ביותר בדרך לפתרון המשבר. ברצוני להודות לשר הבריאות מר יולי אדלשטיין על השותפות. אני מתחייב להמשיך במאמץ להשיב את עולם התרבות לשגרה".