יוסי דגן מעניק את תעודת ההוקרה
יוסי דגן מעניק את תעודת ההוקרהצילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העניק תעודת הוקרה לצעיר שירה לעבר מחבל בשבוע שעבר בכפר חווארה בשומרון, ומנע מהמחבל לבצע פיגוע ירי.

יחד עם הנהג היו ברכב שני בני נוער טרמפיסטים, אליעזר פירר ואחיה ליפניק, שהיו בדרכם לבית הספר בו הם לומדים.

דגן העניק את התעודה לנערים על התושייה שגילו כאשר הזעיקו את הכוחות מהשטח, ולנהג על כך שירה לעבר המחבל והבריח אותו ובכך הציל את חיי הנערים וגם את חיי הנוסעים ברכבים שהגיעו לאחר לזירה.

"ידע כל ישראלי שיש לו גיבוי מלא כאשר הוא נמצא בסכנה ומגן על עצמו", אמר ראש מועצת שומרון, "הנהג פעל באומץ, ללא חת, יצא בעצמו להבריח את המחבל בשטח עוין והציל משפחות שנסעו מיד אחריו בפקק. חשוב לנו להעביר מסר ברור לכל אחד: מי שיגן על עצמו מפני מחבל או יגן על אחרים יקבל גיבוי מלא. חלילה לנו מלראות מראות של אנשים שמותקפים וחוששים להגן על חייהם".

במעמד הענקת התעודות השתתפו גם משפחות הנערים והוריהם, בהם הוריו של אחיה ליפניק ואחיו, שהנשק שכיוון המחבל כוון למעשה אליו. אמו של אחיה הודתה לנהג שהגן על הילדים ואמרה: "אתה הצלת את הילדים שלנו. פעלת באומץ. אנחנו לא נשכח את זה".

אמו של אליעזר, לאה פירר, הודתה גם היא לנהג שהציל את הנערים. אליעזר הוא הנער שיצר קשר עם מוקד הביטחון של המועצה האזורית שומרון. "לא חשבתי על שום דבר באותם רגעים. פשוט פעלתי. אבל מאז עולות לי תמונות לראש של האירוע", סיפר אליעזר והבטיח כי לא ישנה את שגרת חייו וימשיך לנסוע בכבישים.