נתניהו
נתניהוצילום: מסך

טופז לוק, יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב הבוקר (שני) לטענות נגד נאומו של ראש הממשלה נתניהו אתמול לפני כניסתו לאולם בית המשפט המחוזי בירושלים.

בראיון לגלי צה"ל התייחס לוק לטענות שנשמעו לפיהן נאומו של נתניהו היה "נאום הסתה", והגדיר אותן "אבסורד".

"זה אבסורד", תקף לוק, "בן אדם מהימין בא ונותן ביקורת עם עובדות, מראה מה היועמ"ש מסתיר, מסביר שלא היה כאן הליך צודק, ובסוף קוראים לזה נאום הסתה".

בהמשך הראיון מיקד לוק את הביקורת בתזה העומדת בבסיס כתב האישום לפיה גם סיקור חיובי עשוי להיחשב לשוחד, וטען, "אם סיקור חיובי זה שוחד - סיקור שלילי זו סחיטה באיומים".

לוק נשאל האם ראש הממשלה סומך על השופטים היושבים בדין בעניינו והתחמק מלהשיב על כך. במקום זאת ענה לוק: "נתניהו סומך על האמת".

נזכיר כי בנאומו אתמול בבית המשפט טען נתניהו כי הפרקליטות מסתירה מידע מהותי בעניינו, "אני דורש שייחשף המסמך ששלח משרד המשפטים למבקר המדינה ב-2017. שנתיים קודם שלח מסמך למבקר המדינה ובו קבע שלא נפל רבב בפעולותיי והחלטותיי בנושא המרכזי. מה עוד יותר מדהים? בכל מיני תירוצים המסמך לא מגיע אלי. אני דורש - פרסמו מיד את המסמך".

נתניהו: תפרו לי תיקContact

"אני דורש לפרסם עוד דברים - את התמלילים של החקירות בהם השתמשו באמצעים עבריניים. אני דורש לפרסם את החקירה שבה הפגישו עד עם אישה מסוימת במתקן משטרתי ואיימו עליו אם לא תיתן לנו מה שאנחנו רוצים נגד נתניהו נהרוס את משפחתך. לפרסם את החקירה של סבטלנה שהייתה עד מדינה בתיק החמגשיות המגוחך נגד רעייתי. נכנס לחדר חוקר ואומר אם לא תמסרי עדות שקר שנתניהו הוא זה ששלח אותך להתלונן תבלי את הלילה בכלא נווה תרצה", הוסיף.

לדבריו, "זה לא ייאמן ויש עוד. אינספור דוגמאות למעשים שלא יעשו אבל נעשו. אין גבול כנראה במטרה להפיל אותי, כדי להפיל את המחנה הלאומי כולו. זו דמוקרטיה? איפה נשמעו כאלה דברים. מה עוד לא קרה בדמוקרטיה. בכל 244 שנות קיומן של דמוקרטיות לא הוגש נגד אף אדם כתב אישום בגין סיקור עיתונאי אוהד שבמקרה שלי לא היה. אני ומשפחתי, ראש ממשלה ומשפחתו הכי מושמצים, דווקא נגדי".

"אחד מבכירי המשפטנים בעולם אמר את הדברים הבאים, הוא אומר 'משפט נתניהו מעלה סכנה לדמוקרטיה ולשלטון החוק. זו פעם ראשונה בהיסטוריה שאדם עומד לדין על סיקור חיובי. 244 שנים זה לא היה, אבל במקרה זה נפל עלי כי כשצריך לחסל אותי, ראש ממשלה חזק מהימין, הכול אפשרי", תקף נתניהו.