הרב אהרן כ"ץ
הרב אהרן כ"ץצילום: נאמני תו"ע

בעקבות הפרסום בערוץ 7 על הדחת ממלא מקום רב העיר רמת גן, הרב אהרן כ"ץ, מהענקת הכשרות ורישום הנישואין בעיר, החליטה מועצת העיר פה אחד על מינויו למ"מ מנהל שירותי הדת בעיר רמת-גן.

ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן מסר, "כפי שציינתי בעבר, מבחינת עיריית והעיר רמת גן, כבוד הרב כץ הוא רב העיר רמת גן. הרב כץ מהווה סמל ומופת לחכמה עמוקה וידע מפליג, שמשולבים באהבת הציבור ובשליחות ציבורית מסורה אותה הוא מבצע כבר מעל שנתיים בהתנדבות".

"אנחנו מברכים על ההחלטה הגורפת שהתקבלה במועצת העיר, שמשקפת את הבעת האמון של כל גווני הציבור בעבודתו המסורה של הרב כץ. הרב כץ הוא מסוג הרבנים שיש לשכפל", הוסיף שאמה הכהן.

ליעד אילני מ"מ ראש העיר, מסר "אני מודה לכלל חברי מועצת העיר על כך שהצביעו פה אחד לתיקון העוול שעשו חברי מועצת הרבנות הראשית. הרב כץ השקיע שנים רבות מחייו, בהתנדבות מלאה, למען הציבור ומהווה גאווה לעיר רמת גן ולתושביה בשליחותו ובהתנהלותו"

על רקע החלטת המועצה הדתית, נערכה אמש הצבעה במועצת העיר רמת גן על מינוי של הרב כץ כמ"מ מנהל שירותי הדת בעיר רמת-גן.

הרב כץ יהיה אחראי על ייעוץ ומתן מענה בשירותי דת כמו בתי כנסת, כשרות, מקוואות, נישואין כדומה. הרב כ”ץ, כיהן כ-3 וחצי שנים כרב הראשי של העיר רמת-גן, גם לאחר שיצא לגמלאות לפני כשנה וכיהן בתפקיד באופן לא רשמי ובהתנדבות.

ברבנות הראשית דחו את הטענות, "הרבנות הראשית לישראל מברכת על החלטת מועצת העיר רמת גן לספק מענה לצרכי הדת של תושבי העיר בדמות ייעוץ ומתן מענה בשירותי דת כמו בתי כנסת, כשרות, מקוואות ונישואין".

"אכן, היעדרו של רב עיר קבוע מייצר מטבע הדברים חוסרים בשירותי הדת הניתנים לתושבי העיר. החלטת מועצת העיר רמת גן לצד החלטת מועצת הרבנות הראשית לעניין הסמכת רב נותן כשרות ונישואין מעניקות מענה אידאלי לצרכי הדת של תושבי העיר, אנו תקוה כי הגורמים הרלוונטיים יפעלו לבחירת רב קבוע לעיר רמת גן", הוסיפו.

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר, "אנו מברכים על מינויו הראוי של הרב כץ לרב העיר בפועל של רמת גן. הרב כץ מהווה דוגמא ומופת לאיש ציבור בעל תחושת שליחות ציבורית עמוקה ומילא נאמנה את תפקידו בהתנדבות כמ״מ ראש המועצה הדתית בעיר עד שהודח מתפקידו לפני שבועות ספורים, בצורה בלתי ראויה. אנו מאחלים לרב כץ הצלחה רבה במילוי תפקידו החדש".

"בהזדמנות זו, אנו קוראים לשר לשירותי דת המבקש לחזק את כבודה של הרבנות, לקדם את הצעת החוק לקציבת כהונת רבני ערים תוך מתן אפשרות דמוקרטית להארכת הכהונה. הצעה זו, תביא מחדש לחיזוק הקשר שבין הציבור המקומי לרבניו", הוסיפו בתנועה.