סיעת מרצ
סיעת מרצצילום: דוברות

חברי הכנסת של מרצ ערכו היום (שני) ישיבת סיעה שבתחילתה תקפו בחריפות את ממשלת האחדות של כחול לבן והליכוד.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר: "יש חשש ממשי שההסתה נגד מערכת המשפט תוביל לשפיכות דמים. הייתי אתמול בהפגנה המבישה ליד בית המשפט המחוזי בירושלים. הפגנה שמטרתה להלך אימים על בית המשפט.

''דברי נתניהו אתמול היו חרפה", טען. ''אם הדבר הזה לא ייעצר עכשיו, אם לא נשים קץ להסתה הזו, עלול לקום מישהו שיתרגם את הדברים למעשים. זו האחריות לא רק של נתניהו אלא גם של השותפים שלו, אלו שהתחייבו לשמור על מערכת שלטון החוק: בני גנץ, גבי אשכנזי ועמיר פרץ. הם וכל השותפים לממשלה הזו חייבים לקרוא להפסיק את ההסתה המחליאה הזו מיד".

יו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג אמרה: "לחבית הזו שנקראת נתניהו אין תחתית, אבל עכשיו יש לו שותפים חדשים: גנץ, אשכנזי, פרץ שמולי. האנשים האלו רצו איתנו בבחירות והבטיחו דבר אחד: לחלץ את השלטון מידי ההסתה האלימה של נתניהו וחבורת הסמרטוטים שמקיפים אותו. עכשיו הם הפכו לסמרטוטים בעצמם.

''הממשלה החדשה מנסה לשים יד גם על היועץ המשפטי לכנסת. נציגי הקואליציה תופרים דיל כדי להשתלט גם על המעוז הזה, כדי שיהיה להם יועץ "נח" יותר. גם כאן, בעזרת גנץ ואשכנזי, פרץ ושמולי", הוסיפה זנדברג.

ח"כ יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, אמר "אנחנו מציינים 20 שנה ליציאה מלבנון ויש דברים שהשארנו הרחק מאחור: הנצחה לחיילי צד"ל שלחמו איתנו שכם אל שכם ואנחנו שכחנו אותם. כאלוף פיקוד הצפון יזמתי את הקמת האנדרטה, כסגן הרמטכ"ל הנחתי אבן פינה ועד היום לא קרה שום דבר בשטח. אני קורא למשרד הביטחון לטפל בעניין הזה.

''עם זאת, בעיות הדיור לאנשי צד"ל עדיין לא באו על פתרונם. זה בלתי מתקבל על הדעת. האנשים האלו איבדו רכוש עצום בלבנון וזכו לפיצוי חלקי ביותר. חלקם בביטחון ישראל גדול יותר מזכויותיהם כאזרחי ישראל. ראוי שיקבלו לפחות את המינימום הנדרש.

''בנוסף, להלומי הקרב מהמלחמה הזו אין למי לפנות, אין להם טיפול מהמדינה. עמותות שחיות מן היד אל הפה מסייעות להם אבל הן מעט ביחס לגודל הבעיה. אני קורא גם בנושא הזה למשרד הביטחון לקחת אחריות ולטפל בנפגעי הקרב שחייהם מאז אינם חיים. אנחנו חייבים את זה להם", הוסיף יאיר גולן.